Mazda 626: Benzinepomp

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8

Haai,

Na het vervangen van de startmotor en het uitvoeren van een kleine beurt ben ik er achter gekomen dat er geen brandstof gaat naar de motor.
De achterbank los gehaald en dacht dat daar de pomp zou zitten maar het is alleen de vlotter die daar zit. Er is mij verteld dat ik dan de gehele benzinetank moet losmaken om bij de pomp te komen. Mijn vraag is dan ook, klopt dit? Zou het erg vervelend vinden als naderhand blijkt dat er een simpele manier is om die te vervangen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Marco

denhaag65

Geplaatst door denhaag65 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je tijdens de beurt niet iets gedaan wat de storing heeft opgeroepen of was er al een probleem?

denhaag65 (0), 16 jaar geleden

Hoi Wilbert,

Nee, tijdens het monteren van de startmotor heb ik alleen de accu losgemaakt voor de veiligheid.
Na het monteren daarvan heb ik een "tikkie" op de vlotter gegeven waarna de benzinepomp aansloeg maar hij maakte een geluid dat van hoog naar laag ging. Na een paar keer starten stopte hij er helemaal mee. Ik wil de auto ondanks zijn vele kilometers, 300.000 nog niet kwijt omdat het een heerlijke reisauto is.

Hopelijk kan je me helpen als je weet hoe ik misschien makkelijker bij de benzinepomp kan komen.
Alvast heel erg bedankt voor je reactie.

Gr. Marco

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

Tikkie?? Is er wellicht ergens een rot contact of een afgebroken draad? Zet eens direct 12V op de benzinepomp. Dan kun je de pomp of de bedrading uitsluiten.

denhaag65 (0), 16 jaar geleden

Hahaha, ken je dat niet dan een tikkie?

Tijdens het starten heb ik op het vlotter gedeelte ( onder de achterbank ) een tik gegeven waardoor de benzinepomp weer aansloeg. Helaas niet met het gewenste lange resultaat en een constante verandering van het aantal toeren van de benzinepomp. Ook tijdens stationair draaien. Het laatste contact punt ( stekker ) voor de benzinepomp los gemaakt waardoor de gehele pomp stil viel. Ligt dus echt aan de pomp. Ik moet echt de pomp vervangen. De vraag is eigenlijk alleen, moet ik daarvoor echt mijn hele benzinetank los maken?

Bedank voor de tip trouwens Nico.

Gr. Marco

kasperht (0), 16 jaar geleden

Volgens mij zit de pomp gewoon onder het deksel, samen met de vlotter...

denhaag65 (0), 16 jaar geleden

Hoi Kasperth,

Noop, de benzinepomp heeft aan de bovenzijde een aansluiting voor de aan en retour benzineleiding en onder het deksel zit alleen de mechaniche vlotter met een stekker aansluiting voor weergave op dashboard. Daarnaast loopt er draad met stekker aansluiting naar onderen die naar mijn benzinepomp gaat want als ik die los maak ( als de pomp het doet ) stopt de pomp.

Dank voor je reactie trouwens.

Gr. Marco

ulbert (0), 16 jaar geleden

nou den haag jou bezine pomp zit dus wel onder de tank dus de tank naar beneden want deze types heb je in 2 uitvoeringen de oudere model zit hij inderdaad ondere bank en kun je hem zo wisselen binnen 15 minutjes klaar maar bij jou type niet dus ,want ik had het zelfde probleem had ook gehoopt onder de bank maar helaas niet dus lekker balen dus want de bezinetank moest bijna leeg dus niet zo leuk klusje . tip als je op gas rijd hou je bezine tank dan altijd minimaal half vol voor het droog lopen van de pomp .... succes groet ulbert

denhaag65 (0), 16 jaar geleden

Hoi Ulbert,

Kijk......dat is informatie. Dank je wel alhoewel ik wel dus onder de auto moet.
Maar nu weet ik dat en hoef ik niet meer te gissen.

thnx

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

[quote=denhaag65]Hahaha, ken je dat niet dan een tikkie?

Tijdens het starten heb ik op het vlotter gedeelte ( onder de achterbank ) een tik gegeven waardoor de benzinepomp weer aansloeg. Helaas niet met het gewenste lange resultaat en een constante verandering van het aantal toeren van de benzinepomp. Ook tijdens stationair draaien. Het laatste contact punt ( stekker ) voor de benzinepomp los gemaakt waardoor de gehele pomp stil viel. Ligt dus echt aan de pomp. Ik moet echt de pomp vervangen. De vraag is eigenlijk alleen, moet ik daarvoor echt mijn hele benzinetank los maken?

Bedank voor de tip trouwens Nico.

Gr. Marco[/quote]
Zet eens 12V op de steker naar de pomp en kijk of het dan beter is. Alle contacten en schakelaars uitsluiten :-)
Als een tik op de vlotter de benzinepomp weer laat draaien, dan verdenk ik eerder de vlotter dan de pomp.

ulbert (0), 16 jaar geleden

nou is het al klaar of niet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.