close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: Blijft niet stationair lopen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6-16v

Motor valt onder de 4000 toeren stil, blijft niet stationair lopen, en slaat af. Alleen boven de 4000 toeren blijft de motor lopen. Soms zijn er geen problemen met rijden,maar dan onstaat het ineens.

Fout code P0102 Lage input MAF sensorcircuit.
Reeds uitgevoerd:
MAF sensor vervangen.( geen verandering)
Inlaat systeem gecontroleerd,niets gevonden.
De klepspeling is niet gecontroleerd, maar dit lijkt me niet omdat hij het niet altijd doet.
Het probleem komt steeds vaker voor, waardoor er niet meer mee te rijden is.
Wanneer ik de klepspeling toch moet controleren, wat is de klepspeling en zijn dit afstelplaatjes.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

mariannebui (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zegt er niet bij of het probleem zowel op benzine als LPG optreed.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Sorry, het probleem doet zich voor op benzine en LPG.

mariannebui 0
badge

12 jaar

Is je inlaattraject al gecontroleerd op lekken in en bij de inlaatslang NA de MAF??
Dus dat er ongecontroleerd lucht binnenkomt na de MAF die de comp dus niet kan meten?

Jaggo 0
badge

12 jaar

controleer alles wat kan lekken in het inlaattrajekt, dus ook pakkingen en rembekrachtiging.
Het kan zijn dat de storing wel word opgeslagen door de MAF densor maar dat het lek heel ergens anders weg komt.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Ik heb het inlaatsysteem gecontroleerd, alles goed.
Bedrading van de maf sensor gecontroleerd, geen afwijkingen gezien.
De massa van de accu kabels op het chassi ( waren vastgeklemd en niet gesoldeerd) zijn groen uitgeslagen, deze schoongemaakt en gesoldeerd.
Wagen blijft goed lopen, voor kontrole en draad aangesloten op de lucht massa meter (middelste groene) en aangesloten op een multie meter.
De spanning moet tussen de 0,2 - 4,9 v blijven, tijdens het rijden. En nu maar test rijden deze week.
Ik hou iedereen op de hoogte.

mariannebui 0
badge

12 jaar

dit is een veel voorkomend probleem bij mazda 3 de boutjes aan de massa kabel

peerke8670 0

12 jaar

Tot op vandaag geen problemen meer, topec sluiten.

mariannebui 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.