Mijn waterpomp lekt het is een Mazda HB 1.6 GLX uit 1991 heb er in 2007 een nieuwe distributie snaar er in laten zetten heeft er iemand ervaring in of het makkelijk zelf te doen is en of iemand daar een schema van hebt .
> groetjes Mathijs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is goed zelf te doen als je enige ervaring hebt met sleutelen, zo niet zou ik je niet adviseren het zelf te gaan doen.
Wat zijn ongeveer de kosten om een nieuwe waterpomp te laten monteren
12 jaar
M.F.K, Als je je waterpomp laat vervangen, zou ik het in ieder geval niet door een Mazda garage laten doen. Je zou wel eens kunnen schrikken, van de prijs die ze vragen.
12 jaar
wat wil je graag? kwantiteit of kwaliteit? ik vind dit wel een beetje een vooroordeel zonder dat je dit hard kunt maken
Laten we nu eens afstappen van de mening dat een dealer een oplichter en duur is. Alleen ZIJ kennen de auto 100%+ en daarbij modificaties cq. aanpassingen welke door de fabriek worden aangeven. Wanneer een universeel een goede verstandhouding heeft met de dealer maakt dit weinig verschil en zal EEN MET GOED UITGERUSTE APPARATUUR universeel iets goedkoper zijn dan de dealer,maar trekt bij hem de persoonlijke benadering de klant aan. Hier kan over het algemeen net iets meer. Laat figuren als MX3 1.6 16V dan ook de veiligheid maar in gevaar brengen en naar bedrijven als K... F... gaan. Deze "hebben altijd gelijk" verkrachten de auto waardoor een ander het op moet knappen en je een veelvoud aan geld kwijt ben.
Sorry moderator.Ik weet dat je niet op zo'n reactie zit te wachten, maar verwijder figuren als MX3 1.6 16v onmiddelijk en laat deze reactie wel staan.Personen als Riennoot en ondergetekende en vele proffesionals zullen zullen hun lange ervaringen met plezier uit blijven dragen en vele van dienst zijn
M.V.G. Vutter1
Exact dezelfde distributieset voor een Mazda: dealer: 520 euro. Brezan: 310 euro. Via de Duitse Ebay: 160 euro (inc. verzenden).
En hoe vaak lees je hier dat de dealer er ook niet uitkomt na het lukraak wisselen van dure onderdelen en dat ook nog eens zonder blikken of blozen in rekening brengt? Moest ik eens doen bij mijn klanten... Ga mij niet meer vertellen dat je bij de dealer per definitie beter af bent. Iedere pummel kan een universeelmeter vasthouden maar de juiste conclusies uit de gemeten waardes trekken is andere koek. Wat je nodig hebt zijn vakmensen die hun vak verstaan. Die zijn nu eenmaal moeilijk te vinden en werken niet noodzakelijkerwijs bij een dealer.
De vraag is ook of je met een auto uit 1991 wel goed af bent bij een dealer (als ze de klus al willen aannemen). Die zien over het algemeen alleen nieuwere auto's waarvan de bouten nog niet vastgerot zijn (en dat is toch wel een Mazda kwaal).
12 jaar
ten eerste ben ik het in grote lijnen eens met Vutter1.
dan Nico: wat versta je onder een distributieset? ik heb bij mazda alle prijzen opgezocht die nodig zouden kunne zijn voor deze reparatie dan kom ik lang niet aan 520 euro, maar daar gaat het eiglijk ook niet om. dat de dealer zomaar ze gang kan gaan bestrijd ik, elk verhaal heeft 2 kanten, en in die verhalen lees ik meestal maar 1 kant. en we hebbe allemaal met mense te make of ze nou bij de dealer werken of bj een universeel die gewoon foute maken. beetje respect kan geen kwaad.
dat de dealer aan hoge tarieve zit kan ik goed begrijpen, de apperatuur die verplicht word, de cursussen die verplicht gevolgt moeten worde.. en zo kan ik nog wel doorgaan, en de universeel beld gewoon ff nar de dealer en die moeten dan gratis hun kennis bloot geve?
en ook dat er gesuggereert word dat oude auto's niet worde aangenome vind ik egt een broodje aap verhaal.
maar de conclusie van dit hele verhaal is dat we deze site moeten gebruiken om mensen die een probleem aan hun auto hebbe een klein beetje te helpen en niet garage's en de mense die daar werke de grond in te boren.
distributieset=riem + spanrollen (overigens niet voor dit model maar voor een ditd diesel). Ik wil slechts aangeven hoe groot de marge op de onderdelen kan zijn. Ik zie dat je zelf bij een dealer werkt. Dan kan het zuur zijn om te lezen dat mensen adviseren de dealer te mijden. Daar moet je van af stappen. Vraag jezelf eerst eens af of je er zin in hebt om te sleutelen aan een auto van 20 jaar oud waarbij ieder boutje dat je los probeert te draaien afbreekt (om te beginnen met de bodemplaat). Dus uitboren en het schroefdraad schoonmaken met een tap. En welke ellende kom je nog meer tegen? De vaste prijzen en tijden houden daar allemaal geen rekening mee en dus loopt de klus behoorlijk uit. Chef chagerijnig en uiteindelijk niets aan de klus verdient.
Ik ben zelf ondernemer met een specialistisch vakgebied (zeg maar vergelijkbaar met de dealer; behoorlijk wat specialistische kennis en dure apparatuur). Simpele klussen krijg ik niet omdat ik daarvoor te duur ben. Daar heb ik me een tijd lang druk om gemaakt maar ik zie nu in dat simpele klussen niet mijn 'markt' moet zijn. Je moet doen waar je goed in bent (lees: het meeste geld mee verdient) en dat uitbouwen.
12 jaar
Heren
Ik ben van mening dat we M.F.K niet weer gaan zien indien we op deze toon zo doorgaan.
En hier zit de TS en zeker ook wij niet op te wachten.
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar