contorle lamp batterij en dieselfilterbezinksel branden, in't begin gingen ze na een 5 tal km uit, maar nu blijven ze branden. Ik vraag me af welke link bestaat er tussen het batterij lampje en het dieselbezinksel controle lamp.
En hoe kan ik het oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controle lamp batterij duid op een storing in het laadcircuit, dynamo, massaverbinding rot, etc, testen door te meten welke laadspanning de dynamo levert aan de accu als de auto motor aan staat, ook even versnelod stationair meten.
Dieselbezinksel lampje, controleer dieselfilter of deze wel schoon is etc, mocht daar geen storing zitten en je laadsysteem rot zijn kan er een samenhang zijn.
Cor
Dank u Cornelis,
ik heb inderdaad de spanning aan de batterijklemmen opgemeten met stationair draaiende motor
en deze gaf 12 volt, dit is te weinig normaal zou ik van 14 tot 14.5 volt moeten meten, dit wijst erop dat de alternator defect is of de aandrijfriemen slippen of niet genoeg aangespannen zijn.
ik heb me ook laten vertellen dat het goed mogelijk is dat er niets aan de dieselfilter is en dat het controlelampje kan oplichten omdat de alternator niet genoeg spanning geeft.
groeten
18 jaar
Vandaar ook dat je eerst de bedrijfsspanning meet bij draaiende motor, normale laadspanning is 13.8 tot 14.4
Zowel te hoge spanning, als te lage spanning geven vreemde niet bestaande fouten aan omdat de sensors buiten hun regelspanning bereik worden gestuurd.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar