Vergelijkbare problemen lijken al op dit forum te staan echter het verschil is ik heb alleen met starten een probleem als ie loopt loopt ie goed.
het gaat om een mazda 323f Ditd van 2000
De motor slaat niet aan na stilstand zowel bij koudestart als ook na een stilstand van langer als 10 min bij een warme motor. als ik de auto echter op contact zet en 5 min wacht start ie probleemloos en rijd ook zonder een slag verkeerd
de motor gaat snel en goed rond maar hij doet niks, de auto is uitgelezen en geeft geen foutcodes de garage zegt of het is de IDM of de Spill Valve beide behoorlijk aan de prijs. maar hoe kun je nu van deze 2 testen welke of het is? zonder de onderdelen te bestellen zijn hier trucjes voor?
Ik laat hem nu bij korte stops op contact staan en bij lange stops zet ik hem 10 voor vertrek op contact. maar dit eigenlijk ook geen doen met het oog op diefstal ed.
het probleem begon al ongeveer een jaar geleden maar toen had ie het af en toe en nu heeft ie het altijd
andere zaken zoals opvoerpomp,gloeinrichting, filters is allemaal gecheckt
hoop dat iemand een tip heeft
groet Dinand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Edit: misschien is het de brandstoftoevoerklep op de pomp die niet lekker kan bewegen. Dan start de motor ook niet. Daar zou ik eerst eens naar (laten) kijken.
Je zou de steker van de IDM even los kunnen halen en weer vastzetten. Wellicht is het een simpel contact probleem. De IDM zit onder het luchtfilterhuis. Sommige mensen hebben al succes gemeld met 2 elco's parallel zetten in de IDM (zie mijn andere posts over het hoe en wat). Je garage zou eigenlijk even een andere spill-valve moeten proberen. Op de gok vervangen lijkt me nooit goed als het om honderden euro's gaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar