Deze auto rookt heel erg zwart bij het vol acceleren, dus de roetmeter slaat bijna op hol, de vacuumpot op de turbo wordt volgens mij niet aangestuurdt [ deze werkt volgens mij nier op vacuum maar op druk die opgebouwd wordt, ik denk en weet wel bijna zeker dat dit niet wordt aangestuurd, maar kan geen oorzaak bedenken, graag jullie hulp [ de bediening op de turbo is gangbaar ] hij gaat wel open wanneer ik er perslucht op zet ..
elze
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doe eens een plaatje tussen de EGR en de inlaat. De turbo zal er niets mee te maken hebben. De vacuumpot die jij bedoeld is de waste-gate (beperking turbodruk). Zonder turbodruk spuit de ECU ook niet in. Daar zit je probleem echter niet.
Je moet het probleem zoeken in de EGR, injectors of brandstofpomp (in die volgorde). Op de EGR krijgt de ECU een terugmelding; als die niet werkt, dan gaat het voorgloeilampje knipperen tijdens het rijden. Waarschijnlijk zal de inlaat inwendig van een dikke laag roet zijn voorzien.
Nico, het voorgloei lampje knippert niet, maar bedank voor je tip van die egr [ ja die vacuumpot - wast gate, kon niet op de naam komen ]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar