close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: Dop voor spill-valve

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: ditd

Ik ben bang dat de spill-valve eraan begint te komen (km stand 240.000 en inhouden bij 2000 toeren /3e versnelling als de motor koud is). Weet iemand waar ik een dop kan kopen om de spill-valve mee los te halen / vast te zetten?

Geplaatst door

Nico8119 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

spill valve ,,branstofdrukregelklep,,

De spill-valve is het onderdeel op de brandstofpomp van een ditd motor dat regelt hoeveel brandstof er wordt ingespoten.

Nico8119 0

14 jaar

Bij een 1" doppenset is geen dop 38 te krijgen bij mijn weten, dit gaat maar tot 32.

Ik heb daarvoor speciaal een ring/steek sleutel gekocht (wel duur ong. 80 euro)



Jemag hem gerust lenen, maar ja die afstand!

Overigens heb ik ook een probleem gehad met zo'n spill-valve. (zie forum)

forte 60

14 jaar

Hmm, dan maar met een grote Bahco. Overigens is het inhouden nu weer weg.

Nico8119 0

14 jaar

Toch nog even verder met dit topic. Ik heb de auto nog steeds (inmiddels 315000km) maar het inhouden begint nu irritant te worden en het duurt steeds langer voordat het weg is. Ik wil de spill valve loshalen en schoonmaken. Anderen hebben daar succes mee gehad dus wil ik dat ook proberen. Een nieuwe spill-valve kost meer dan de auto waard is. Ik heb bij Datona een dop 38 besteld (was niet duur) maar nu is de vraag: met welk moment moet de spill-valve worden vastgezet?

Edit: Ik vond met Google uiteindelijk deze PDF die het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de brandstofpomp beschrijft MET het aanhaalmoment voor de spill-valve: http://www.kovsh.com/media/library/229/V...

Nico8119 0

11 jaar

Ik heb de spill-valve inmiddels schoongemaakt met alcohol en er kwam wel wat troep uit. Het stotteren is helemaal weg maar nu start de auto slecht en het lijkt erop dat er diesel lekt vanonder de spill-valve. Ik heb geen pakking of wat dan ook kunnen ontdekken en ik heb de spill-valve netjes met 50Nm vastgezet...

Nico8119 0

11 jaar

Ik ben er nog mee bezig geweest. Er blijkt een O-ring in de pomp te zitten en die was stukgedraaid. Helaas waren de juiste O-ringen niet snel los leverbaar en heb ik een complete pomprevisieset moeten kopen. Ik heb deze keer voor het vastdraaien een beetje vaseline op de spill valve gesmeerd. Nu is het allemaal wel dicht en het stotteren is ook weg. Helaas heeft alles bij elkaar tegen de 100 euro gekost.

Nico8119 0

11 jaar

100 euro voor een beetje onderhoud bij een auto met 315.000km op de teller,dat is toch met een grote grijns weer rond rijden.
Tenminste,zo zou ik denken.

primera p11 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.