close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: elekstoring na motorombouw

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v DOHC GT

Hallo,

Ik heb het volgende probleem:

ik heb laatst een motorombouw gedaan van een 1.6 16v ohc naar een 1.8 16 DOHC GT motor
ik heb alles overgezet van de motorkabelboom en ECU behalve achter het dashboard (dit moet hetzelfde zijn)
Alles was plug en play, maar nu blijven bij mij het "accu lampje" en "remlicht defect lampje" volop branden
de dynamo laad netjes bij (15V onbelast en 14,7 belast) ook heb ik de dynamo van de 1.6 erin gehangen maar kreeg dezelfde reaktie.

Ik heb de stuurkabel tot aan het dashboard doorgemeten en ligt nergens aan massa (als ik de 2 polige stekker los heb liggen) als ik dus de stekker erin plug gaan de lampjes branden en gaan niet uit tijdens het lopen van de motor (dit was bij de oude motor wel het geval)

Wat mis ik in de aansluitng? Ik heb de vraagbaak op de kop gezet maar kom er niet meer uit !

Wat voor spanning moet er op de 2 polige stekker komen (en dan de dunne draad)?

Vriendelijke groeten,

Harold

Geplaatst door

Mazdaratie (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb het al gevonden :P

draadboom van GT is toch een tikkeltje anders dan die van de 1.6 16v er mist een stuur draad in de kabelboom naar de spanningsregelaar waar 12V plus op moet komen als de motor loopt

maw......... hij dut ut

Mazdaratie 0

18 jaar

Gefeliciteerd dan ;)

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.