close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: Gelukt

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Het is dus gelukt, heb mijn motor zonder veel moeite kunnen uit-en inbouwen, en
deze loopt nu als een naaimachine :-)
Spijtig genoeg kreeg ik op deze site weinig respons :-(.



Voor de goede zielen, ik heb nog een klein probleemke, krijg de cardanassen dus
niet terug in het differentieel....zou er iets stuk kunnen zijn, en is het haalbaar deze zelf eens open te doen???


Dank bij voorbaat.

N.B: begin deze wagen al goed te kennen, kwestie van ophanging voorraan en motor in en uitbouwen ;-);-)

Geplaatst door

joel69 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

joel ik kan je daar niet mee helpen maar wel het vogende als er niemand op de site is die verstand heeft van jou wagen of er mee temaken gehad heeft dan krijg je dus ook geen antwoord om te voorkomen dat je weer niks hoort dacht ik dit even teschrijven zodat je in ieder geval weet dat het wel gelezen wordt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Mooi dat het in elk geval gelukt is de motor om te bouwen. Aangezien weinig mensen hier bij een mazda een motor uit- en inbouwen krijg je helaas weinig respons...heeft er niks mee te maken dat mensen je niet wíllen helpen :)

Er is speciaal gereedschap om in de differentieel te steken na verwijderen aandrijfassen om alles intern op z'n plek te houden. Daarna zouden de aandrijfassen zo terug moeten kunnen. Ik zou het differentieel niet "even" zelf openmaken....maar ik kan evt. wel even zoeken voor je of ik meer info/tekeningen kan vinden...

kasperht 0

17 jaar

Hoi Joel,

Als beide assen verwijdert zijn moet je door het diff. heen kunnenkijken (moet in lijn zijn), dan kun je het beste de rechter as als eerste monteren omdat hier geen borging op zit, schuift er zonder weerstand in en het diff. is gecentreerd.
De linkeras met 2 personen monteren, 1 houdt um recht voor het gat de ander duwt um met een stoot erin....)
(doet me ook ergens anders aan denken, maar heeft niets met auto`s te maken........)hihihi

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.