de aanrijfas van mijn mijn mazda aan de linker zijde maakt in scherpe bochten lawaai. bij nader onderzoek bleek dat van bijde assen L+R aan de wielzijde de stofhoezen kapot waren ik heb in de kluwer vraagbaak op de explosie tekening gekeken hoe je de as moet demonteren uit de auto in dit boek is duidelijk te zien en te lezen hoe je de as van de versnellingsbak af krijgt er staat alleen in los tikken met een drevel en loswrikken met een wringijzer zit er soms ergens een paspen of spanstift door de as
ook is niet te zien hoe de homokineet is bevestigd op de as aan de wielzijde, is het zinvol is om de homokineet aan de wielzijde alleen te vervangen of is kun je beter de gehele aandrijfas vernieuwen ondanks er aan de bakzijde niets te merken is.
in de vraagbaak staat dat er van de homokineet aan de wielzijde maar een type is bij de automaterialen handel spreken ze van 3 type's aan de wielzijde
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De Homokineet is aan de wielzijde dmv een klemring geborgd, een goede slag met een koperhamer en hij komt er normaal wel af, maar ze kunnen taai vast zitten, evenals de homokineet in de naaf, die kan ook muurvast zitten, binnenste homokineet pas een keer hoeven te vervangen bij 400.000 km. Links zit de as gewoon in de bak geklemd. rechts kun je de as gewoon lostikken van de steunas achter op het blok, bij de groene homokineet. Overigens vervang ik de hoezen ook wel eens vanaf de binnenzijde van de as, als bv de naaf muurvast zit of de as niet uit de homokineet wil. De binnenste kun je loshalen door de hoesbandjes los te maken, hoes opschuiven, grote springring uit de homokineet pakken, buitenkant eraf schuiven, kleine borgring op het lager verwijderen en lager er voorzichtig aftikken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar