Mazda 121: in houden en haperen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3i 16v

heren goede dag


Hier bij een probleem die ik niet onder de knie kan krijgen.
Een korte voor geschiedenis , een kleine twee maanden geleden begon mijn auto te stoten bij het door trekken van de auto.
wel zo erg dat de uitlaat ook scheurde en op 3 pitte ging lopen .
Dit was een tijdje op gelost door er een nieuwe verdeler kap, rotor en bougies er in te doen , ja voor een tijdje hij ging weer in houden
en nu heb ik ook de bougie kabels vernieuwd .
Maar nu houd hij nog steeds in en slaat ook af bij het af remmen, ik ben er niet uit wat ik nu moet aan pakken .
Ik heb al een paar dingen gehoord maar weet niet wat ik er mee aan moet b.v. een onder druk slang die de voor ontsteking regelt ???
en het verlopen van de distb. poelie die deze problemen kan veroorzaken ?????
Ik weet dat dit niet lang kan duren voor dat de auto echt niet meer loopt.

HELP, HELP met vriendelijke groet Ed Golverdingen

ed golverdingen

Geplaatst door ed golverdingen (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 121? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

reinaldo (0) PRO, 12 jaar geleden

controleer je vacuum slangetjes vooral die van de egr en je map sensor.
het kleinste vacuum lekje kan dit tot gevolg zijn.
en orginele bougiekabels verdeelkap en rotor,
verder zijn deze blokjes niet stuk te krijgen

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

Rienaldo


Dank je voor het zo snel reageren , ik ga zo snel mogelijk deze slangentje bekijken .


je hoort van me , nogmaals bedankt
gr ed

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

Rienaldo

ik heb de slangen na gekeken en die zijn goed (in mijn ogen )
het vreemde is , ik ben gaan tanken en het probleem is over .
ik denk dat het met de benzine druk te maken heb.
of het komt door de wat koudere dagen ?????? wat denk je ,

gr ed

reinaldo (0) PRO, 12 jaar geleden

hoi ed
tank je een beetje een kwaliteit brandstof.
veel problemen onstaan door de witte pomp benzine.
tank eens een paar keer een bp of een shell.
kijk of de resultaten goed zijn.
ik hoor je.
brandstofpomp ???

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

hee die ronaldo


ik heb vandaag de benzine filter vernieuwd , en we gaan kijken wat dit op gaat leveren .
Ik zit er ook nog aan te denken dat ik een carburateur cleaner door de benzine te gooien om de boel een beetje schoner te krijgen
???????????????????????? gr ed

ps. ik zal er aan denken om een keer langs de shell te gaan ( ik tank nu ook bij een bemande tank station )

de garage heb zo iets dat ik er niet veel meer geld in moet stoppen, maar te gaat me aan het hart om er mee te stoppen
ja het moet ook niet te veel gaan kosten heb er al een koste aan gemaakt

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

Goede dag Heren


Ik ben nu aan het einde van mijn hoop om mijn Mazda te redden .
Heb nu een Bobine besteld in de hoop dat het dat is ,ik ben er niet zeker van dat ik de
benzine toe voer moet uit sluiten .
Ben nu on zeker wat het is krijg geen hoogte wat het is , nu schok hij zo erg dat ik er de weg niet meer op durf
hebben jullie nog ideeen
gr Ed Golverdinen

Wernervs (0), 12 jaar geleden

Staat hij wel op tijd? Al gecheckt?

jeroen5305 (0), 12 jaar geleden

Deze Bolhoedjes hadden last van kabelbreuk waardoor injectie of ontsteking werd onderbroken (weet niet meer welke) en de auto ging bokken, volg de dikke kabelboom van je motor naar voorfront, haal de buitenmantel bij je voorfront eraf en controleer alle kabels, ben voor 99% zeker dat hier de boosdoener zit.

Wernervs (0), 12 jaar geleden

Kabelboom loopt inderdaad over een ongelukkig pad en in de loop der tijd kan dit storingen geven.
Als je met de motorkap open voor je motorruimte staat, is het rechtsvoor stukje over je radiator (meen ik) en dan richting de ontsteking, zitten 3 connectoren op...

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

heren bedankt voor jullie reactie

Ik heb de auto naar een Dealer gebracht die zij dat de koppakking er uit lag , dit heb ik laten rep. ook heb ik hem gevraagd om de multi
riem te vernieuwen om dat de kop er dan toch af lag .
Hier bij kwamen ze er achter dat de kop zo krom was dat deze ook af geperst moest worden gelukkig was dat nog goed .
Ze hebben de riem niet te strak durven zetten om dat ze bang waren dat mijn waterpomp lager kapot zou gaan ,nu piept hij soms maar als het bij piepen blijft is het mij goed . (toch )
MAAR bij een constante snel hij bv. 80 km/u tussen koud en warm in stottert hij nog en dit word erger als je de snelheid aan houd ,dit begint met
dat de auto iets in houd en dan gaat hij over in stotter en in houden .
ik heb het gevoel dat het met het spelen van het gas te maken heb ,inspuit ventiel en of benzine ??????
Ik wil een nog een inspuit ventiel reiniger door de benzine proberen en een hogere octaan tanken "wat denken jullie hier over "


gr Ed Golverdingen

Nico8119 (0), 12 jaar geleden

Als het lager van de waterpomp piept, dan zou ik de waterpomp laten vervangen. Waarom heeft de dealer dat niet meteen gedaan? Als de boel toch open ligt dan kost het een paar tientjes extra. Ik heb met een andere auto weleens een vastgelopen waterpomp gehad en toen was de bevestigingsplaat ook kapot getrokken. Dat was een dure reparatie!

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Vraagje ,

Hebben we het hier over het oude of nieuwe blok?

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

dag Nico

Het is niet de pomp die piept maar de nieuwe riem die hij niet te strak wilde zette om dat ik niet al te veeeeeel geld wilde uit geven deze rep. is al onder een vrienden prijs gedaan .het heb me al een behoorlijk wat geld gekost en ja het had er gemakkelijk bij gedaan kunnen worden maar hij is niet kapot dus niet nodig dacht ik ?


en C.Jonker

het betreft een oud blokje hij is uit 1993 het is een bol hoedje de kop zit weer in elkaar welke foto's wil je hebben
ik heb er voor de goede orde GEEN nieuw blok in gelegd als is zo als die van de fabriek is gekomen .

OOK heb ik vandaag een reiniger door de benzine gedaan ik hoop dat hij er van op knapt

Het is zeker niet zo erg als het was moet ik zeggen het is een combi van twee klachten geweest
*1 de koppakking
*2 ????????

dit is als ik de zelfde snelheid wil houden dan voel ik hen in houden (spelen met gas hevel ) tot dat hij gaat in houden en happere , het lastige
er van is dat hij het niet altijd doet .

ik moet deze tank even afwachten of het minder word

gr. Ed Golverdingen

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat bedoel ik niet, betreft het het oude type blok of het modernere type.
Foto's van het blok bedoel ik dan he...

Harald1980 (0) PRO, 12 jaar geleden

Oude en nieuwere type blok....wat bedoel je Christiaan, bolhoedjes hebben allemaal dezelfde 1.3 16-klepper alleen het vermogen verschilt (LX: 55 pk GLX: 73 pk). Van deze motoren is bekend dat de centrale benzine-injector weleens kapot gaat, met als gevolg inhouden/bokken. Ook is het goed mogelijk dat men heeft zitten draaien aan de stelschroeven voor de stationairregeling, als deze helemaal ontregeld zijn kan de motor ook raar gaan lopen.

ed golverdingen (0), 12 jaar geleden

Goede dag

Heren hier bij heb wil ik jullie bedanken voor het mee denken over mijn probleem ,die ik met de auto had
JA HAD ze hebben een intense reiniging van de in spuit ventiel en het is op geknapt .
Ja het heb me een bak geld gekost maar hij rijd weer, kop pakking en en een inspuit ventiel die verstopt zat dat was het probleem
van de Mazda


ik hoop dat hij het nog lang vol gaat houden
met vriendelijke groet Ed Golverdingen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.