hallo
ik vind mijn mazda6 nogal laag stationair lopen hij loopt niet altijd even hard stationair.
En ik voel de motor lopen auto trilt een beetje(ben ik niet van japanner gewend)
Als ik net gestopt ben staat ie op het streepje volgens mij 700 toeren
Maar als ik een tijdje stilsta 30 sec ong gaat hij vaak terug naar ong 600 toeren.
En als ik de airco aan aanzet valt ie als de pomp draait verder terug in toeren ong 500 of lager om zich na een paar sec te corrigeren tot ong 700-750 toeren(wat mij de normale toerental lijkt)
i
k zit te denken aan reinigen van de egr klep en de stappenmotor.
Mijn vraag kan het hieraan liggen en is de klus een beetje te doen ?
de auto heeft trouwens pas 60000 km op de teller.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stationairregelklep en gasklep reinigen..........)
Gr. Jack
oke gasklep heb ik al gereinigd , maar de stationair regelklep is dat de stappenmotor?
en waar zit ie precies ?
17 jaar
Dit is iid hetzelfde onderdeel, deze zit aan de voorkant van het gasklephuis (grijs + met 2 boutjes vast)
Gr. Jack
oke deze laat ik waarschijnlijk zaterdag schoonmaken.
kan dit ook veroorzaken dat de auto koud de enen keer 1500 toeren loopt en de andere keer 2000?
en de bougiekabels aan de kant van het (ontstekings)blok moet daar ook vet in tegen doorslaan?
ik neem nl kleine schokjes weer tijdens constante snelheid (bij bv 50 km en 80km niet elke snelheid)
17 jaar
hallo
ik heb inmiddels de stationair regelklep en gasklephuis laten reiningen (beide waren geen vervuiling aanwezig)
Maar het probleem is er nog, iemand een andere oplossing?
17 jaar
hallo
ik wil mijn bougiekables gaan vervangen maar is het verstandiger om orgineel te nemen of is imitatie ook goed?
17 jaar
Hallo
waarom zou je ze vernieuwen?????? heeft niks met jou probleem te maken!!!!!!!!
hallo jack
Ik heb het idee dat het wel in deze richting zit want ik heb laatst de kernen in de bougiekabels schoongemaakt met contactreininger (met wattenstokje), en de auto ging de eerste paar dagen beter (harder) stationair lopen.
Kan het zijn dat de kabels zijn stukgetrokken?
Ik heb laatst wel bougies vervangen.
En ik vind dat de auto de laatste tijd wat minder vemogen heeft vooral in lage toeren en tijdens optrekken.
17 jaar
Hoi M6
Heb je wel de juiste bougies gemonteerd???
ja juiste type bougie zitten erin alleen niet van dealer maar van groothandel
ook ngk s
17 jaar
Bougiekabels vervangen van een 6 benzine kan toch niet eens, deze heeft de bobines rechtstreeks op de bougies.
Een M6 benzine loopt stationair altijd met een vrij laag toerental en dan zijn er inderdaad wat vibraties voelbaar.
Waarom heb je de bougies al bij 60.000 km vervangen?
[quote=Harald1980]Bougiekabels vervangen van een 6 benzine kan toch niet eens, deze heeft de bobines rechtstreeks op de bougies.[/quote]
Nee Harald,
hallo
nog een vraag ik zat het onderhouds schema van de mazda6 1.8i te bekijken maar zie nergens staan dat het brandstoffilter vervangen moet worden, ik neem aan dat dit toch wel moet of niet .....
17 jaar
Deze hoeft nooit vernieuwd te worden.
Gr. Jack
oke dat is makkelijk , maar....
kan deze dan niet verstopt raken, of vuil worden??
17 jaar
Alles is mogelijk natuurlijk!!! heb het zelf nog niet meegemaakt...
Ik meen dat de filter, benzinepomp en vlotter 1 complete unit is.
Gr. Jack
Hallo ,
Het stationair toerental bij mazda is altijd al beetje schommelent geweest !!
toerental zit tussen 550 en 750 toeren!!
Je airco trek tog ergens vermogen weg !!
EGR klep is voor de trug voer vn je uitlaat gassen trug de motor in !! dus volgens mijn kan het daar niet aan liggen !!
[quote=mazda6driver]hallo
ik vind mijn mazda6 nogal laag stationair lopen hij loopt niet altijd even hard stationair.
En ik voel de motor lopen auto trilt een beetje(ben ik niet van japanner gewend)
Als ik net gestopt ben staat ie op het streepje volgens mij 700 toeren
Maar als ik een tijdje stilsta 30 sec ong gaat hij vaak terug naar ong 600 toeren.
En als ik de airco aan aanzet valt ie als de pomp draait verder terug in toeren ong 500 of lager om zich na een paar sec te corrigeren tot ong 700-750 toeren(wat mij de normale toerental lijkt)
i
k zit te denken aan reinigen van de egr klep en de stappenmotor.
Mijn vraag kan het hieraan liggen en is de klus een beetje te doen ?
de auto heeft trouwens pas 60000 km op de teller.[/quote]
Vet smeren in je bougiekabels is grote onzin, af fabriek zit het er ook niet in als dat nodig was hadden die jappen dat vast wel gedaan! Ik heb het idee dat er niks mis is met deze auto, maar dat de eigenaar een beetje overgevoelig is.....
[quote=Harald1980]Bougiekabels vervangen van een 6 benzine kan toch niet eens, deze heeft de bobines rechtstreeks op de bougies[/quote]
[quote=Harald1980]Vet smeren in je bougiekabels is grote onzin, af fabriek zit het er ook niet in als dat nodig was hadden die jappen dat vast wel gedaan! Ik heb het idee dat er niks mis is met deze auto, maar dat de eigenaar een beetje overgevoelig is.....[/quote]
dat is een pietje precies ben klopt wel Harald1980 maar als je ergens geen verstand van hebt moet je niet zulke opmerkingen plaatsen!!!!
even over de bougiekabels ik heb nieuwe bougiekabels bij de dealer gehaalt EN DAAR ZIT WEL DEGELIJK VET IN HARALD1980!!!!
17 jaar
Hallo JackT bedankt voor u antwoorden.
ik heb nog een vraagje wat is normale bedrijfstemperatuur voor een mazda6?
Die van mij staat iets onder de helft van de meter als ie warm is.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar