Mazda 323: koppakking

Bouwjaar: 1996

Dag beste mensen ik heb een mazda 1,5 323 uit 96 is het mogelijk als de koppaking kapot is dat er totaal geen compressie is, dus een compressie van 1,5 tot 3 bar.

flow

Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Jack T (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Alan

Als je motor loeiheet geworden is dan is het eventueel mogelijk.
Zoniet, dan is het denk ik niet de koppakking

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

DENK AAN EEN VERBRANDE KLEP
GR JAN

flow (0), 18 jaar geleden

Ik heb een druk test gedaan op de kleppen en die waren goed ,ik heb 8,5 bar druk in de ontbrandings ruimte gelaten en op de uitlaat en inlaat mijn oor tegen gehouden dus de kleppen zijn goed.zou het kunnen dat de zuigveren zijn uit gegloeid.De motor olie stinkt wel ontiegelijk,naar verbrande olie.

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

BLEEF DE DRUK STAAN OF WERD ER STEEDS DRUK BIJGEVULD?
KOMT ER DRUK UIT HET CARTER?
GR JAN

flow (0), 18 jaar geleden

De druk van 8,5 bar was konstant of er druk uit de carter kwam weet ik niet want ik heb de kleppen deksel eraf gehaald want ik kreeg de bougie kabels niet los dus heb ik ze met kleppen deksel en al met bruut geweld er vanaf getrokken want de kabels waren in de gougie schagt vast gesmolten van de hoge temperatuur,het zit namelijk zo ik had een scheur in de bovenste water slang dus de slang op de bovenkant radiator een auto bedrijf in budel heeft toen de slang vervangen maar ze hebben niet opgelet,die slang was veel te lang zodat die geknikt was en er amper koelvloeistof doorheen ging,gisteren heb ik ze gebeld om te vragen hoe het kan als je een slang vernieuwd dat de auto geen compressie heeft,kreeg toen de antwoord dat de koppakking al eerder kapot was wat ovrigens bullshit is want dan had ik het wel gemerkt,ik vroeg toen wel of ze het blok hebben ontlucht,die antwoord die ik toen kreeg sloeg echt alles,ja meneer we hebben hem tot weert en terug naar buddel ontlucht,hoever ik weet doe je dat ter plekke alleen dan wordt het blok goed warm en komt de lucht naar boven met de dop ervan af en slaat de ven aan eventueel nog bij vullen motor af laten koelen en peil controleren.Wat moet ik nou heer mee dit is om wilt van te worden.Dat blokje heeft altijd als een klokje gelopen.

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

deze motor is wel zeer heet geweest .
normaal ontlucht je hem terplekke,maar ja het leed is reeds geschied.
ik zou de kop eraf halen ,alles goed kontroleren.
dan kan je ook de zuigers zien zitten,misschien is hier ook wat mee aan de hand(zuigerveren vastgebrandt?)
gr JAN

flow (0), 18 jaar geleden

Morgen ga ik beginnen.Ik laat het wel horen.

flow (0), 18 jaar geleden

zo mensen ik heb een blokje gehaald die 105 dkm heeft gedraait met 2 maanden garantie en 350 euro betaald wat ik kon zien is de blok niet schoongespoten en ok geen olie aan de buitenkant,morgen ga ik hem inbouwen wel moet ik alles van de oude blok over bouwen.Die oude blok is zooo heet geweest dat de onderste distributie deksel om de bouten was gesmolten,dan kun je raden wat er binnen in de blok gebeurd is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.