Hallo allemaal,
Onze Mazda 2 reed als een zonnetje, maar sinds dit weekend hebben we ineens het volgende probleem:
Als je start en hij staat in zijn vrij, dan lijkt er niets aan de hand, maar zodra je de koppeling intrapt gaat er onder de kap wat 'ratelen'.
We zijn er achter dat de koppeling niet goed meer ontkoppeld, want als je 'm in zijn 1 zet, gaat de auto direct schudden.
Ook krijg je 'm tijdens het rijden niet/nauwelijks in 2e en 3e versnelling, je moet dan echt beetje zoeken naar juiste toerental om te schakelen.
Wat kan dit zijn?
Heb al begrepen dat het je drukgroep + druklager (dure grap) kan zijn, maar ook dat het een kapotte (lekkende) koppelingscilinder kan zijn.
Er blijken er 2 te zijn heb ik elders gelezen een Master en een Slave cilinder, klopt dit?
Want ik kom op de diverse auto onderdelen site alleen een 'Hoofdcilinder, koppeling' als onderdeel tegen?
Heeft iemand info over de cilinder(s) precies zitten? Foto's linkjes etc. alles is welkom.
Zou het nl. zonde vinden als m'n hele bak eruit gehaald wordt terwijl een nieuw cilindertje de oplossing zou kunnen zijn.
Alvast bedankt,
M
Ps. Motorisch blijkt het één en ander gelijk te zijn aan de volgende auto's:
FORD COURIER Camionette
FORD FIESTA
FORD FUSION
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal is het de koppelingsplaat die blijft plakken nieuw plaatje er in en voor de zekerheid ook meteen hulpkoppelingscillinder / druklager mee vervangen wandt die zit in de bak.
Gr. Pasenlin
Hier een afbeelding
[url=http://img852.imageshack.us/i/getfileasp...][img]http://img852.imageshack.us/img852/3941/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar