Hallo,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien eerst eens beginnen met een nieuwe accu ?
En dat kleine draadje op de min pool na kijken of die goed vast zit
Ik had al een nieuwe accu gekocht en geprobeerd.
Ik start nu zelfs met 2 accu's parallel, geen verschil.
Het min-draadje zit ook goedvast, ik zal deze nog opnieuw vastzetten en nalopen waar deze naartoe gaat.
Ik dacht zelf ook dat er misschien, ergens een min niet goed is ivm vreemde gedrag.
Alvast bedankt
13 jaar
Na een maand stilstand de auto nogeens geprobeerd te starten.
Starten lukt, echter motor loopt weer onregelmatig en schakelen reageert niet.
Heeft er nog iemand suggesties
Bvd
13 jaar
Wat je schrijft klopt. Bij een volle onbelaste accu in rust is de spanning ervan 12,6 of 12,7 Volt
Kun je niet meten meten hoeveel spanning er overblijft op de regeleenheid van de automaat? of op de startmotor?
Wat veel vergeten wordt dat ook de massa dan op het betreffende deel gemeten moet worden.
En natuurlijk in belastte toestand, het verschil tuussen de belaste accuspanning mag niet meer dan 0,5 Volt zijn. .
Bedankt voor de reactie.
Waar kan ik de regeleenheid vinden? en welke aders? Tja ik heb natuurlijk geen schema.
Wat bedoel je met belaste toestand? Dat ik alleen contact inschakel en niet start, of dat de motor ook loopt.
13 jaar
Belast wil xeggen: Het apparaat of de lamp waar het om gaat moet in werking zijn, of in ieder geval zodanig geschakeld zijn dat het normaliter zou werken..
1 pen op de + van de accu en de ander op de - van de accu plaatsen
voorbeeld, accu en één lamp. Je meet de accuspanning = 12,6 V Dit heet klemspanning of onbelaste spanning. Je zet het licht aan. accuspanning is nu 12,3 V Dit heet belaste accuspanning 12,6 min 12,3 is 0,3 dit is het spanningsverlies in accu terwijl de lampen branden.
Nu 1 pen op de + van de lamp zelf de ander op de - van de lamp zelf plaatsen.
Licht aan zetten. spanning op de lamp is 0 volt de lamp brand niet, krijgt geen spanning of geen massa.
12,3 volt de lamp brand niet, lamp stuk
10,2 volt de lamp brandt flauw, spanningsverlies in + of massa 12,3 min 10,2 is 2,1 volt
In het laatste geval meet je verder 1 pen op + accu en de ander op de + van de lamp 0,2 volt val binnen de marge
1 pen op - accu en de ander op de - van de lamp = 1,9 volt is teveel spanningsverlies aan de - kant.
Door een pen midden in de draad te zetten en de ander op de lamp kun je direct zien of het grote verlies tussen je pennen zit of ergens anders.
Meet de spanning van de accu eens als de motor loopt. Als dit minder is dan 14V, dan is de dynamo stuk. Verder zou je de stekers en bedrading kunnen controleren op beschadigingen. Je probleem klinkt ook een beetje als 'ergens een slecht contact of sluiting'.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar