Mazda 6: luchthoeveelheidsmeter

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

hallo

ik heb het volgende probleem met mijn mazda6.
Naar mijn idee heeft de auto minder vermogen als voorheen zowel bij lage als hoge toeren.
gasklephuis gereinigd en de ecu gereset(als dit bij mazda ook dmv accupool even lasmaken en weer vast maken) Nu kwam ik op internet dit tegen Hoe je je luchthoeveelheidsmete (mafsensor) kan schoonmaken.
mijn vraag is kan het hieraan liggen en is dit wel te doen of verniel ik hier mijn sensor mee?
Heb al wel electronicareiniger gekocht.

http://www.mazda6tech.com/index.php?opti...

radjinder

Geplaatst door radjinder (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Bertvb (0), 17 jaar geleden

beste radj,

ik hoor en lees steeds dat dit goed gaat met remmenreiniger. Heb het zelf een keer, samen met Kasper gedaan. Gewoon slang met sensor eraf halen. Straal remmenreiniger vooral op sensor richten. Daarna nog nablazen (voorzichtig) met perslucht.

gr. Bert

Harald1980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Als je het idee hebt dat de auto niet goed trekt, waarom laat je hem dan niet een keer uitlezen bij een garage??
Lijkt me handiger dan zomaar klakkeloos vanalles uit elkaar te trekken en te gaan reinigen....

radjinder (0), 17 jaar geleden

hoi

de auto is uitgelezen en geeft geen storingen aan.
Maar ik las op het internet dat de mafsensor(luchthoeveelheidsmeter) geen foutcode aangeeft klopt dit?
En hoe zit het met de inlaatluchttemperatuursensor? Geeft die wel een foutcode aan als dievervuilt of stuk is?

kasperht (0), 16 jaar geleden

Sensoren geven pas een foutmelding als ze buiten een bepaald bereik komen. Vervuilde sensoren zullen niet direct een foutmelding geven, pas bij wat ernstigere vervuiling zal de ECU dit doorhebben...

radjinder (0), 16 jaar geleden

hallo

zoalshet nu lijkt is het probleem opgelost.
De luchtaanzuigbuis leek te los te zitten en de luchthoeveelheidsmeter zat niet goed vast.
de auto schokt niet meer en heeft weer meer trekkracht.
Weet iemand trouwens hoeveel km de ecu moet inleren?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.