Mazda 121: Mazda 121 doe het zelf garage

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4cil

Hallo leden problemcar,

Mazda 121 1995 bezine 4 cil 89.00 km op teller

Een schurend geluid waarschijnlijk de druklagers,
wie weet omgeving Heerjansdan waar je een doe het zelf brug kan huren
om dat te repareren en moet er persee nieuwe druklagers in of kan ik ook op de sloop kijken daarvoor.


Vind het wel erg vlug voor de Mazda met maar 89.000 op de teller van dat ze 13 jaar is.
eerste eigenaar heeft hem gebruikt als boodschappenwagen gemiddeld 700 km per jaar de tweede ook als boodschap wagen ik vind dat erg vlug.

En is het een beetje te doen ,doe het meeste zelf ,
gedaan bij Mazda 626 station remblokken en remschijven incl slijpen , schokbrekers, pakking spruitstuk koppaking ,,caburateur . uitlaat radiator enz
maar dit is wat pittiger vermoed ik als tot nu toe.
tips zijn welkom.

Met het risico dat het dom klinkt,, is het gevaarlijk om nog even zo te rijden.

Groetjes Carolien

Carolienm

Geplaatst door Carolienm (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 121? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Harald1980 (0) PRO, 15 jaar geleden

Schurend geluid uit de versnellingsbak? Lagers in de bak willen ook weleens stuk gaan, ipv druklager.

Carolienm (0), 15 jaar geleden

Hallo Harald

bedankt voor de reactie
ben vandaag maar even langs anwb gereden die zei gelijk druklagers.

heb vandaag ook gehoord dat het ongeveer 900 euro kost .
dus ruim boven mijn begroting.

klopt het nu dat ik dan de motor ook moet losmaken en kan je niet alleen de lagers vernieuwen
dat is toch eigenlijk een soort open ring met kogels erin.
ben meer een doener als lezer tegen die tijd het uitgelezen te hebben ben ik al klaar
of ben de volgorde vergeten ahaahh

wat is er precies kapot eigenlijk want kan daar nergens een afbeelding over vinden bij google van het binnenwerk wil weten hoe het eruit ziet.
is die ring gescheurd zijn de kogels er uit gevlogen.
sorry als ik teveel vragen stel.

Groetjes Carolien

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...


Kijk hier maar eens.

Hans

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

900 euro ? Wel goed gehoord?
Los druklager kost +/- 40 euro....... En daar zit er maar 1 van in. Kompleet koppelingset +/- 170,- euro.
Reken dan eens ruim werk: 4 uur X uurtarief. Dan kom ik nooit aan 900,- euro...........

Gr.

Carolienm (0), 15 jaar geleden

[quote=Hans4037]http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...


Kijk hier maar eens.

Hans[/quote]
mooi he, maar inderdaad die kogedruklager is een kleine ring toch niet meer gemiddeld als 30 a 40 mm
Carolien

Carolienm (0), 15 jaar geleden

[quote=Petje57]900 euro ? Wel goed gehoord?
Los druklager kost +/- 40 euro....... En daar zit er maar 1 van in. Kompleet koppelingset +/- 170,- euro.
Reken dan eens ruim werk: 4 uur X uurtarief. Dan kom ik nooit aan 900,- euro...........

Gr.[/quote]
Hallo Petje

een buurman van een vriend die werkt hier bij de garage en die zij 800 a 900 euro
kogeldruklagers vervangen

Groetjes Carolien

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Toch niet bij een dealer van een duur merk waar ze minimaal 100,- euro p/u rekenen........?
Ga naar een goed universeel (Bovag ?) bedrijf en vraag eventueel bij meerdere bedrijven een offerte.

Gr.

Carolienm (0), 15 jaar geleden

[quote=Petje57]900 euro ? Wel goed gehoord?
Los druklager kost +/- 40 euro....... En daar zit er maar 1 van in. Kompleet koppelingset +/- 170,- euro.
Reken dan eens ruim werk: 4 uur X uurtarief. Dan kom ik nooit aan 900,- euro...........

Gr.[/quote]
oke jij bent monteur
ik werk meestal met een oud anwb boek het meeste gereedschap heb ik [menig vent zou er jaloers op zijn hhii]
ik kan van wege finacien niet naar garage dus nu moet ik zelf doen.

moet dan inderdaad die hele motor los zo ja zet ik hem naast het huis zijkant leg een ijzeren pijp achter zijraampje dan een nylon touw of is dat te licht en een takel met hefboom op krikken of het is een oud huis houd die muur dat niet .
en als dat vliegwiel roest plekken vertoont kan ik dat dan niet polijsten [bij remschijven ook gedaan met blok en polijst pasta]

maar wat presies veroorzaakt nu die rammel want op die foto,s past het allemaal mooi in mekaar.
die wagen is wel 13 maar weinig gebruikt.
Carolien

Carolienm (0), 15 jaar geleden

[quote=Petje57]Toch niet bij een dealer van een duur merk waar ze minimaal 100,- euro p/u rekenen........?
Ga naar een goed universeel (Bovag ?) bedrijf en vraag eventueel bij meerdere bedrijven een offerte.

Gr.[/quote]
garage op het dorp .

is het een lastige klus
Carolien

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat heet lastig? Het is gewoon sleutelwerk. Niks bijzonders.
Mij lijkt het dat het voor minimaal de helft ook moet kunnen.

Gr.

Nico8119 (0), 15 jaar geleden

[quote=Carolienm][quote=Petje57]900 euro ? Wel goed gehoord?
Los druklager kost +/- 40 euro....... En daar zit er maar 1 van in. Kompleet koppelingset +/- 170,- euro.
Reken dan eens ruim werk: 4 uur X uurtarief. Dan kom ik nooit aan 900,- euro...........

Gr.[/quote]
oke jij bent monteur
ik werk meestal met een oud anwb boek het meeste gereedschap heb ik [menig vent zou er jaloers op zijn hhii]
ik kan van wege finacien niet naar garage dus nu moet ik zelf doen.

moet dan inderdaad die hele motor los zo ja zet ik hem naast het huis zijkant leg een ijzeren pijp achter zijraampje dan een nylon touw of is dat te licht en een takel met hefboom op krikken of het is een oud huis houd die muur dat niet .
en als dat vliegwiel roest plekken vertoont kan ik dat dan niet polijsten [bij remschijven ook gedaan met blok en polijst pasta]

maar wat presies veroorzaakt nu die rammel want op die foto,s past het allemaal mooi in mekaar.
die wagen is wel 13 maar weinig gebruikt.
Carolien[/quote]
Is er in de bibliotheek geen vraagbaak te leen? Dit soort reparaties staan er meestal kort & krachtig beschreven. Houdt er wel rekening mee dat je vastgeroeste bouten kunt tegenkomen die gaan afbreken. Ik weet niet hoeveel er los moet, maar wellicht is het te doen als je de auto op oprijbokjes zet. Dan kun je eronder liggen. Niet ideaal, maar het kan wel.

Anders inderdaad een goedkope garage zoeken. Waar ik woon zijn veel garages die voor 40 euro per uur werken. Dan ben je voor rond de 200 euro klaar. En die onderdelen moeten ook goedkoper kunnen; kijk eens op de Duitse Ebay.

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Met oprijbokjes gaat dat niet lukken. De voorwielophanging moet ook los.
Een ijzeren pijp door het raam naast het huis lijkt me ook geen aanrader. Geen fratsen uithalen waarbij ongelukken kunnen gebeuren.
Ga eens rond en vraag hier en daar eens naar een prijsopgave. Zeg daarbij dat alleen het druklager vervangen moet worden alhoewel dit nagenoeg hetzelfde werk is als voor een komplete koppeling te vervangen. In beide gevallen moet de bak er uit.
Eventueel kun je ook een offerte opvragen via www.mijngarage.nl

Gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.