Mazda 323: Mazda 323 GLC 1.5

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 E5 I4

Ik heb een mazda GLC van bouwjaar 1984.
Dit is een amerikaanse 323, die dan ook niet in europa verkocht is vanuit een showroom.
Het is een 1.5L automaat en heeft net even wat meer pk's dan een 1.3L

Nu heb ik een uitlaatpakking voor dit type nodig, maar weet niet waar ik het moet gaan bestellen.
Heeft iemand hier mischien ervaring mee/ weet iemand waar ik hier in nederland zo'n pakking kan bestellen?

vr gr.

chevyvan475

Geplaatst door chevyvan475 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

mazda3231985 (0), 12 jaar geleden

leuke auto! en ook nog op lpg fanatisch!! ja het ligt er maar net aan welke pakking je nodig hebt..welk deel het is van de uitlaat. Voor mijn mazda 323 1.5 1985 bestel ik vaak onderdelen bij de gami. Ik heb bij A.T.U de complete middendeel laten vervangen die konden de meeste onderdelen voor mijn auto ook bestellen.

mocht het echt super afwijkend zijn vanwege je amerikaanse model kijk dan even op ebay.com dan kan je het vanuit U.S.A of japan laten komen. Een pakking past immers door de brievenbus.

chevyvan475 (0), 12 jaar geleden

Het gaat om de pakking tussen het spruitstuk en het eerste deel van de uitlaat.
Bij alle europese types heb je 2 downpipes (4-2-1), bij alle amerikaanse types heb je een mini-spagetti uitlaat en dan rechtstreeks naar 1 uitlaatpijp (4-1)
Ik kan het natuurlijk wel ombouwen naar de europese richtlijnen, maar wie weet heb ik dan vermogen verlies, en dat wil ik natuurlijk niet met mijn 77 pk's :)

Ik heb inderdaad ook al op Ebay gekeken, en daar worden er genoeg aangeboden, dan maar even een weekje wachten......helaas.

Nog bedankt voor de tip Frank!!

chevyvan475 (0), 12 jaar geleden

De pakking is binnen.
Besteld bij Mazda Europa en ze hadden hem ook nog op voorraad.
Ook nog een originele Mazda pakking.

Eventjes ertussen zetten, en ......ik zie een barst in het spruitstuk zitten.

Dus bij deze heeft er iemand een uitlaatspruitstuk met lambda aansluiting voor een 1.5 E5 i4 mazda motor? Of weet iemand waar ik er eentje kan kopen?

bvd

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Is het gietijzer of niet?? Zo niet, dat is het met co2 heel goed te lassen. Wel demonteren.
Succes. Vutter

chevyvan475 (0), 12 jaar geleden

Het is helaas wel gietijzer, is dit te lassen?

Ondertussen heb ik heel nederland al afgebelt, nergens is nog zo'n oud spruitstuk.
De motoren zijn masaal naar afrika gegaan op export.

Vutter1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is door gespecialiseerde bedrijven te lassen.Hij moet uitgegloeid worden, gelast en weer zachtjes afgekoeld. Ga alleen in zee met een bedrijf dat je kan "garanderen" dat het lukt en let dan ook niet op geld,want je hebt maar ÉÉN kans.Een alternatief is een spruitstuk van b.v. een gewone 1.5. Dit zal echt niet veel en merkbaar verschil in vermogen geven.
Vutter

Nico8119 (0), 12 jaar geleden

Volgens mij kun je gietijzer ook hard solderen. De scheur eerst uitslijpen en dan opvullen. Dat is minder belastend dan lassen.

kaleido 1 (1420) PRO, 12 jaar geleden

Bij hardsolderen stook je veel meer warmte in het materiaal dan bij lassen met een gietijzer elektrode.
Maar het is net wat vutter 1 zegt gietijzer lassen is echt een vak appart.
Ik laste vroeger (ja ik ben al wat op leefdtijd) de spruitstukken van oude scania s en vaak gingen ze toch na verloop van tijd naast de las weer scheuren.
Ik zou toch even doorzoeken voor een andere , maar het lassen kun je natuurlijk altijd proberen.
Laat dan het spruitstuk met de flenzen wel vast zetten om kromtrekken en daarna dus veel vlakwerk te voorkomen.

chevyvan475 (0), 12 jaar geleden

Als eerste bedankt voor het harde meedenken.

Het is nu als volgt gegaan:
Omdat het een amerikaanse motor is, zat er een naverbranding op, doordat er in amerika strengere emissie-eisen zijn.

Ik heb het amerikaanse spruitstuk, luchtfilter, en alle aansluitingen daarvoor verwijdert van het motorblok.
Mijn oude spruitstuk van een 1.3L , en mijn oude uitlaat eronder gezet.

De donor motor wou eerst niet goed stationair lopen, dat is nu ook opgelost, hij draait nu als een zonnetje, en ook nog op LPG.

Alleen werkt de automatische choke nog niet, daar zal ik vandaag in de loop van de dag even naar kijken.

APK zit weer op de auto, dus weer een jaar goed gekeurd voor de openbare weg.

Nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal!!!

mazda3231985 (0), 12 jaar geleden

Ok ik dacht altijd dat de choke bij lpg weggehaald werd. En vervolgens gebruikt werd om meer of minder lpg te geven in plaats van lucht te smoren.

chevyvan475 (0), 12 jaar geleden

Ik heb mijn gas destijds in laten bouwen, en de choke werkte gewoon nog steeds.
Deze was handmatig wel te verstaan.

Nu ik er een andere motor in heb, eentje met automatische choke, heb ik er dus nog stees niets mee gedaan.
De auto start ik elke ochtend 3 keer heel kort, daarna loopt hij meestal wel.
1 keer heel lang starten kan ook, maar ja.

Ik zoek nog wel een origineel Mazda, voorpijp van een 323 van 1984, heeft/weet iemand die toevallig?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.