Hallo, ik kom er helaa sniet meer uit, de motor slaat niet meer aan, in de avond gewoon weggezet, de volgende dag alleen nog maar de startmotor die ronddraaid. de motoro geeft geen aanstalten om aan te slaan, Vonk hebben de bougie goed. dus waarschijnlijk geen benzine.
Wie weet een oplossing, ik kom er niet meer uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Michel,
Ervan uitgaand dat de motor geen benzine krijgt!!!!
Zit er startblokkering op??? Zoja, waarschijnlijk dat de blokkering van de brandstofpomp er niet meer af gaat!!
Zoniet, brandstofpomprelais chekken( zit R/V op de tunnel achter plastic kapje) deze moet inschakelen tijdens starten en even inschakelen met op contact zetten. Of de benzinepomp draaid niet (spanning en massa meten 12V.) deze zit onder het deksel onder de achterbank.
Gr. Jack
Bedankt voor de reactie, ik heb het betreffende relais gecontroleerd en die slaat wel in. dus die zou het niet kunnen zijn, de brandstofpomp ga ik morgen direkt morgen controleren, bedankt voor de tip, ik laat het wel even weten wat daar de uitkomst van is.
Verder heeft de auto geen startonderbreking voor zover bij mij bekend.
Michel
17 jaar
Nou, ik heb de brandstofpomp gecontroleerd, die is prima in orde, als ik de slang van de benzine losmaak bij de injectie dat komt daar meer dan genoeg benzine uit, dus tot zover is alles goed,ik heb een goede vonk op de bougie's en brandstof tot aan de injectie, echter blijven de bougie's droog, dus daartussen zit ergens het probleem dat de benzine niet tot de cillinders geraakt. mischien nu toch wel een electronisch probleem.
De injectie werkt niet. (geen inspuiting)
Groeten Michel.
17 jaar
Als de auto op contact staat, moet je op iedere injector op 1 draad accuspanning meten, de andere wordt aan massa gelegd via de PCM.
Als je de auto start moet je het tikken van de injectors kunnen horen, eventueel met een schroevendraaier ertegen aan!!!
Gr. Jack
De injectors krijgen spanning en klikken inderdaad, wel zchtjes,maar je kan het vernemen, alle vier doen dat, dus dat zou het niet kunnen zijn. De auto maakt geen aanstalten om aan te slaan.
17 jaar
Ik zou maar eens kontroleren of de distributie op tijd staat. Zoals je dit verteld van goed neergezet en de volgende dag niet meer aanslaan kan het goed zijn dat bij het uitzetten van de motor de distributie versprongen is.
Succes ermee
begrijp ik het goed, dat je alleen de startmotor hoort ronddraaien, of neemt de startmotor wel de motor mee.
In dat geval is startmotor vernieuwen de remedie, dan komt het rondsel niet meer in aangrijping met het vliegwiel.
[quote=michel7791]de volgende dag alleen nog maar de startmotor die ronddraaid.[/quote]
Het lijkt mij dat als de motor niet rond draait dat je dan ook geen vonk hebt.
nee hoor, de motor wordt wel rondgedraaid door de startmotor, die is prima, de bougie's heb ik allen gecontroleerd en hebben een goede vonk. of de distributie versprongen is weet ik nog niet, zal ik controleren.
Komt dit vaker voor met deze type auto's. het is de eerste keer dat ik zoiets meemaak. injectors hebben spanning en klikken ook en vonk is er en de brandstofpomp pompt behoorlijk wat brandstof naar de injectors (slang gedemonteerd voor controle) maar de bougie blijven droog, dus die krijgen geen brandstof.
wie o wie komt het de oplossing.
Ik sta voor een raadsel ( en mazda)
Michel.
17 jaar
Hoi Michel,
Om er zeker van te zijn dat de injectors benzine spuiten kun je nog het volgende doen: haal de benzinegalerij + injectors los (2 bouten), zet de injectors vast in de galerij met een draad of tie-wraps stekkers erop een doek eronder en dan starten. Je moet ze nu zien spuiten!!!
Gr. Jack
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar