Hallo, ik heb hier een mazda 626 bj 1996, 1800cc. rijd op benzine en gas. Nu is mijn (benzine) brandstof pomp al 3x kapot gegaan, (door gebrand) en dit gebeurt als ik op gas rij. Nu lijkt mij dat de brandstof pomp uitgeschakkeld hoort te worden als je op gas rijd, ik heb alles door gemeten en de pomp blijft gewoon doorwerken als ik op gas rij. Nu is mijn vraag of dit normaal is? en zoniet waar zit het schakkel relais hier voor. of zo er iets anders kapot kunnen zijn waardoor de pomp niet uitgeschakkeld word?
Alle antworden zijn welkom.
vast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
pomp moet blijven draaien anders roest ie vast
je kan eens kijken of er een ontlast klep gemonteerd zit zodat hij bij gas een retour mogelijkheid heeft en niet op max druk blijft staan
Bedankt zal even gaan kijken.
Maar hoe kan zo'n pomp vast roesten dan? Want elke keer als je start word die even gebruikt, tot die na 20 sec overschakkeld naar gas.
robert
16 jaar
omdat ie te kort draaid dan en in verhouding 1 uur stilstaat en 10 sec draaid
Ik heb ook twee keer een nieuwe branstof pomp in mijn vroegere 626 (op LPG) moeten zetten. De tweede keer vrij snel na de eerste keer. Volgens de garage was er iets mis met het (originele) antidiefstal systeem. Later ondekte ik dat het brandstoffilter (benzine) bijna dicht zat! Bekijk dit filter ook maar eens, het is in elk geval een stuk goedkoper dan de pomp.
16 jaar
Zoals Piet al zegt, zorg dat de filter een goeie doorstroming heeft maar dit geldt eigenlijk voor het hele benzine systeem want de pomp blijft ook op LPG draaien. Zorg ook voor voldoende VERSE benzine in de tank (beter vol dan leeg) ivm koeling van de pomp en uiteraard regelmatig op benzine rijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar