Mazda 626: Mazda 626 - Veertje gebroken op de distributiespanner.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1900 - 66KW

Tweemaal is er al zo'n veertje gebroken.
Het veertje die op de spanrol staat van de distributieriem.
Gelukkig is er niets aan de kleppen van de motor.
Er was 25 000 km tussen van het vervangen veertje (origineel veertje).

Wie heeft er dat al meegemaakt?
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

ericvano2772

Geplaatst door ericvano2772 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kasperht (0), 17 jaar geleden

Hoe was de spanrol eraan toe? Als deze niet goed soepel meer rolt, slijt het veertje sneller. Ook zijn er spanrollen waarbij het gaatje waar je het veertje in haakt door slijtage scherp zijn en slijtage aan het veertje veroorzaken...

robertverbeek (0) PRO, 17 jaar geleden

Spanrol altijd vervangen als het veertje gebrokenis, in het gaatje van de spanrol slijt het veertje in en daardoor breekt het veertje.

boeska (0), 17 jaar geleden

In spanner zit te weinig olie waardoor spanner te gemakkelijk heen en weer gaat .
Want spanner moet ook genoeg demping geven .
Is een terug roep aktie voor geweest .

groetjes boeska

ericvano2772 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik heb een nieuw spanrol en een veertje ge daan de oude spanrol was in het gaatje van de veer helemaal uit gesleten de nieuwe spanrol is nu sterker gemaakt in het gaatje van de veer

ieder wel bedankt voor in formatie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.