mijn 626 uit 93 start normaal perfect al in 1 slag
eergisteren start ik hem en na 1 seconde valt hij uit en wil niet meer aan ik heb de brandstof pomp en filter gecontroleerd maar die zijn oke.
boegies en kabels en rotor en verdeelkap zijn vorige maand vervangen (nieuw)
Na heel lang starten begint de motor wat teken van leven te geven (wat gesputter)
na enig doorzetten slaat de motor aan en loopt hij stationair maar sputterd een beetje alsof de onbtsteking wat van tijd is.
zodra ik gas geef gaat hij slechter lopen en ga ik hoge toeren draaien valt hij opeens dood en is ook niet meer te starten.
Alle zekeringen en rolais lijken oke.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je dat denkt dan zou ik eerst de timing van de disrubutie controleren alvorens verder tegaan.
groetjes jan.
Bedankt voor je reactie Jan ik ga de distributie nakijken op merktekens , mijn gevoel zegt echter wel dat ik het meer moet zoeken ineen electronisch iets, zoals een of andere module bij de ontsteking/verdeler/bobine of luchtmeter
[quote=jan T]als je dat denkt dan zou ik eerst de timing van de disrubutie controleren alvorens verder tegaan.
groetjes jan.[/quote]
17 jaar
ja daar zal je best gelijk in kunnen hebben maar als je dat gecontroleerd hebt dan kun je dat uit sluiten.
groetjes jan.
MAF sensor al gecontroleerd?
[quote=Harald1980]MAF sensor al gecontroleerd?[/quote]
Nee Maar gisteren heeft de anwb 1.5uur de auto op zijn kop gezet en ook volgens hem doet alles het goed en moet het wel de distributie zijn.
Nou die ben ik nu aan het vervangen.
Jan heeft dus ook waarschijnlijk gelijk ik denk dat hij een tandje of wat verschoven is.
wel ff lekker die snaarset met spanrol en veertje en geleid rol kost ff 270 euro.
brrrrr
In iedergeval hartelijk bedankt voor de reacties
M.v.g. Odifix
ik laat het nog even weten of het de oplossing was
17 jaar
tja om gek van te worden
de merktekens van de distributie staan goed DUS niks mee aan de hand zou ik zeggen
Wat is precies die maf sensor en waar zit die
ik weet het nu ff niet meer
17 jaar
de maf-sensor zit net na het luchtfilterhuis in de inlaat en meet de hoeveelheid lucht die de motor tot zich neemt.
heb je de inlaat al op lekkage gecontroleerd(lekke inlaatpakking,slang oid?)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar