Ik heb een Mazda 2 op gas ,regelmatig gaat het motor lampje branden op dashbord ,dan stotter ie ook
Storing uitgelezen P0302&P0171 2jaar geleden de gasklok vernieuwd nu heb ik al de ,bobine van cil. 2 de bougies vern. kleppen gesteld compressie gemeten alle maal rond 11 bar. Bedrading van gasinjectors door gemeten mazda2 op gas uit2011 motorcode ZJ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0171 geeft aan dat het mengsel veel te arm is. P0302 is daar waarschijnlijk het gevolg van.
Als je een dag op uitsluitend benzine rijd, krijg je dan ook deze foutcodes met bijbehorende symptomen?
Nee dan is niets aan de hand
5 jaar
Dan zit het waarschijnlijk in je gas installatie , vervuilde injector , te lage gasdruk , laat dit eens controleren bij een goede gasboer.
Ik heb de gasinjectors al meerdere malen schoon gemaakt ,dan is soms even weg ,de andere keer is het gelijk weer terug Zou het dus ook aan de gasdruk kunnen liggen
5 jaar
Maar er gaat 1 slang naar alle 4 de injectors en toch is de 2de cil. die atijdt problemen geeft
5 jaar
Tja, misschien geeft de LPG-injector van cylinder 2 net iets minder LPG dan de andere 3 injectors.
Of de condities in de motor zijn net iets anders voor cylinder 2 waardoor deze een fractie eerder misfired dan de andere cylinders.
Je zegt dat "het" soms weg is na het schoonmaken van de gas injectors.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je geen foutcodes krijgt en de motor niet meer stottert.
Dat wil niet zeggen dat het mengsel in de basis correct is dan, het kan nog steeds te arm zijn.
Foutcode P0171 krijg je pas als het mengsel zo'n 25% of meer afwijkt.
Bij een afwijking tot zo'n 20% merk je mogelijk niets, maar toch is dan het mengsel in de basis te arm.
Die 20% afwijking wordt dan opgevangen door de lambda regeling.
Heb je al eens geprobeerd om de gas injector van cylinder 2 om te wisselen met een andere cylinder?
N.B.: Een te arm mengsel op LPG werkt door in het benzine deel bij de koude start.
Vanwege LPG wordt het mengsel zo'n 20 tot 25% verrijkt en dat wordt onthouden.
Bij de volgende koude start wordt het benzine mengsel daar ook mee verrijkt en dat is dan overrijk waarbij brandstof langs de zuigers naar beneden kan spoelen. Dat kan extra slijtage opleveren.
Lees je zelf uit? En kun je ook live data uitlezen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar