Mazda 323: Motor wordt te heet!

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Goedemiddag.

Heb 1.5week geleden mn thermostaat vervangen omdat ik dacht dat dat het probleem was..het probleem is er nog steeds..30 km snelweg dan wordt ie te heet...30 km 80km/h kan hij wel aan...de ventilator springt gewoon aan...

als er lucht in het systeem zit hoe kan ik dat verhelpen? (normaal dop van radiateur en motor laten draaien)
hoe kan ik controleren of mn waterpomp nog wel ok is?
Volgens mij is de koppakking nog ok wat er zit geen koelvloeistof bij mn olie en ook geen olie bij de koelvloeistof..geen vieze dop van de radiateur.

kan hem volgende week woensdag pas na laten kijken, ook voor de keuring..misschien kan iemand mij al van dit probleem af helpen..als het tenminste niet een te duur grapje wordt.

Groetjes Jordy

JordyGeuskens

Geplaatst door JordyGeuskens (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

JordyGeuskens (0), 11 jaar geleden

het was een B merk thermosstaat.
toen we hem hadden getest trok die veer ook niet samen. Maar door haast toch er toch vanuit gegaan dat het wel goed zou zijn omdat hij nieuw was..ga er 1 bij de mazda dealer kopen..de verwarming wordt gewoon heet in de wagen dat duidt erop dat de waterpomp het nog doet.. heb ik me laten vertellen.

Groetjes Jordy

B1000 (0), 11 jaar geleden

mischien inderdaad je waterpomp die niet genoeg capaciteit heeft

JordyGeuskens (0), 11 jaar geleden

Auto is weer gekeurd
Het was de radiateur die verstopt zat.

Koelvloeistof en oliepeil blijft constant.

Maar nu schommelt op de snelweg de motortemperatuur nog. Zo als ik 80 of 100 rijd blijft ie wel mooi constant.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.