Mazda Mx5: MX5 start altijd slecht (warm/koud)

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Goededag Allemaal,

Mijn mazda mx-5 start altijd slecht, warm/koud/net gedraaid etc, altijd hetzelfde verhaal.

- startmotor draait goed
- bougiekabels en bougies zijn pas vervangen (auto stotterde, is hierdoor verholpen)
- motor loopt verder perfect

iemand een idee waar dit aan kan liggen? alle suggesties/ervaringen zijn welkom

Gr mark

Geplaatst door

emaaerka (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het komt wel eens voor dat de krukaspoeliebout niet goed vast staat of heeft gestaan. Hierdoor is er te weinig kracht om het onderste tandwiel op de krukas te houden met als gevolg dat hij gaat klapperen en de spiebaan uitslaat of zelfs de spie helemaal wegslaat.Gevolg is dat de distibutie niet meer op tijd staat en dus o.a. slecht start.Dit is alleen te controleren door de krukaspoelie te verwijderen en dan goed te kijken naar het tandwiel,de krukas en de spie.Motor heen en weer tornen door hem in de versn te zetten en heen weer duwen.
Succes Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Het komt wel eens voor dat de krukaspoeliebout niet goed vast staat of heeft gestaan. Hierdoor is er te weinig kracht om het onderste tandwiel op de krukas te houden met als gevolg dat hij gaat klapperen en de spiebaan uitslaat of zelfs de spie helemaal wegslaat.Gevolg is dat de distibutie niet meer op tijd staat en dus o.a. slecht start.Dit is alleen te controleren door de krukaspoelie te verwijderen en dan goed te kijken naar het tandwiel,de krukas en de spie.Motor heen en weer tornen door hem in de versn te zetten en heen weer duwen.
Succes Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Hoi Vutter,

kan het (meer) schade veroorzaken als hier lang mee door wordt gereden? als ik bijvoorbeeld de distrubitieriem laat vervangen over 10k, zou dan het probleem verholpen kunnen zijn?

emaaerka 0

12 jaar

Elke meter welke je er mee rijdt zal de schade vergroten.Totdat repareren onbetaalbaar wordt.Als ik gelijk heb wat probleem betrefd, dan slaat de spiebaan in het tandwiel uit maar ook in de krukas.Totdat reparatie niet meer gaat en een nieuwe kruas noodzakelijk is.Een gewaarschuwd mens telt hier niet voor twee maar voor een heel peloton.Zoals ik al eerder vermelde,het komt meer voor bij de MX5. Het is even wat werk,maar dan heb je wat dit betrefd zekerheid.
M.V.G. Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Al gekeken naar de groene temperatuur sensor achterop de cilinderkop?
En het zou ook nog aan je CAS sensor kunnen liggen, achterop de cilinderkop, geeft ontstekingspulsen, gaan ook wel eens stuk.

Jaggo 0
badge

12 jaar

ok als ik het zo hoor durf ik hier zelf niet aan te beginnen. tips waar ik dit het beste kan laten doen?

emaaerka 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.