Oke ik heb een beetje gesleuteld aan mijn auto en hij rijdt weer maar nog niet optimaal als eerst.
Wanneer ik mijn gaspedaal intrap kom ik nauwlijks vooruit... De toeren gaan langzaam en mijn Km teller al helemaal
Ik trap het pedaal HELEMAAL IN en het duurt echt lang voordat ik bij de 50 kom .... hij komt met moeite bij de 100 =S
Kan iemand mij helpen of misschien een tip geven waar het aan kan liggen en wat ik misschien moet maken ..of moet LATEN maken..
want het is HEEL irritant ik kan er echt niet mee op de snelweg met zo'n slakketempo ... =S
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de klacht zo wel op benzine als op lpg ?
nee dit is alleen op mijn LPG .... mn benzinetank gebruik ik nauwlijks ...
Ik heb het een keer geprobeerd maar toen deed ie gek dus ik heb het niet meer geprobeerd..
Maar dit geldt puur voor mn LPG...
Want ik reed er gisteren mee en ik had hem in zn 4 en toen moest ik remmen en toen gaf ik weer gas
maar ik had niet terug geschakeld naar zn 2 en toen viel me motor uit maar me auto kreeg een soort klap ..
en door die klap is die soort van toevoers uuuh pijp (rubber) losgeschoten waardoor mijn motor geen LPG meer kreeg
Dus me auto reed niet meer die nacht.
Vanochtend heb ik er naar gekeken en toen zag ik dat en heb ik hem vastgemaakt en toen reed ie weer
maar nu heb ik dat probleem dat ik nauwlijks vooruit kom ... als ik me gaspedaal helemaal in druk
17 jaar
heb je na die knal (waarschijnlijk back fire )al weer op benzine gereden ?
anders het inlaat gedeelte goed controleren of er niet meer slangen af zijn geknald of gescheurt zijn
17 jaar
Hmm ok ok ... nee nog niet gedaan....op benzine gereden ..
Maar ik heb geen scheuren of slangen die loszitten gezien ....dus ik weet niet .... ???
En wat loszat die toevoer heb ik vast gemaakt ... maar ligt het dan niet aan iets van de gaspedaal want die
reageert nauwlijks als je hem helemaal intrapt.. ?
17 jaar
back fire kan in sommige geval behoorlijk wat schade aan richten er is best mogelijk dat er het een of ander krom is van bv de gas klep maar ik zou beginen om hem op benzine goed aan het lopen te hebben en dan pas met de gas instalatie aan het werk gaan
17 jaar
ja maar daar heb je het probleem ....mijn benzine doet raar .....ik durf hem niet op benzine te laten lopen..
Ik reed keertje op snelweg en ik had een beetje benzine ingegooid...echt 5 liter ofzo ..
Ik zette hem over op benzine en mijn snelheid nam heel erg af en op gegeven moment moest ik hem op de vluchtstrook zetten.
En deed ik weer LPG toen deed ie weer gek..... en drna reed ie weer ..
Na dien heb ik hem niet meer gezet op benzine..want ik durf niet ....dalijk gaat ie weer haperen enzo ...
of misschien zit er niet genoeg benzine in dat kan ook ...
Maar graag zou ik willen weten wrm ik zo langzaam ga .... waaraan het licht ..het is niet die pijp want die is niet gescheurt..
en de andere dingen in de motor zien er gwn oke uit dus ik zou het niet weten ...
Wat ik wel heb geleerd is dat ik voortaan wel gwn ga schaken en me koppeling ALTIJD gebruiken ook al staat ie in neutraal ... want
dit is echt vervelend ... =S
17 jaar
ga anders even langs de dealer en vraag of deze eens een blik wil werpen je basis dus benzine moet goed werken om de gas instalatie goed te testen of om af te stelen ik ken dit type motor zo niet uit mijn hoofd maar het is best mogelijk dat het gas klep huis of lucht meter krom of beschadigt is en zo niet goed kan werken
17 jaar
hmm ok ok en waar zit ie ... dat gasklep ding ofzo
ben 20 en heb me auto net een maandje vandaar=P
17 jaar
volg je gas kabel, maar als je weinig kennis hebt af blijfen je zult zeker niet de eerste zijn die door ondeskundig heid plankgas door zijn schuur rijdt of die van de buurman
17 jaar
hmm ok ok ...... dank je wel ..morgen ga ik hem brengen naar de garage en ben benieuwd wat ze zeggen .... =)
17 jaar
susses
17 jaar
Jouw luchtmeter is vastgeslagen door de backfire (vlinderklep boven luchtfilter)
Gr. jack
Inderdaad de LMM, heb er ook 2 versleten voor ik wist dat je de ontsteking krapper moet zetten. Backfire wordt meestal veroorzaakt door slechte ontsteking. Bougies op 0.8 zetten (ngk BKR5ES11), en goede kabels gebruiken.
En als je nog veiliger wil laat je in het midden van de bougiekabelbos een blanke massa(staal)draad meelopen, daarmee oorkom je dat er vonken tussen de kabels overslaan.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar