Mazda 323: op 2 a 3 cilinders lopen na vervangen van stoters

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v turbo 4x4

ik heb een tijdje terug van me mazda de klepstoters eruit gehaald om er stoters in te zetten van een mazda 626 type gf deze zijn met stelplaatjes ,want die van me mazda tikken als een gek .

maar na erachter gekomen te zijn dat de stoters er niet meer waren moest ik me oude stoters er weer in zetten zo gezegd zo gedaan maar toen ik ze erin had zitten en alles weer dicht had gebouwd wou de motor slecht aanslaan en op 2a3 cilinders gaan lopen ? andere bougies geprobeerd heeft niet geholpen andere bougiekabel hielp ook niet. ik ben toen naar huis gereden op 3 pitten en hem voor de deur gezet en 2 dagen later even compressie gemeten en bleek dat ik op cilinder 1 en 4 geen compressie heb ????? maar wissel ik de stoters met die van 2 en 3 dan hebben die geen compressie had geen andere stoters liggen anders had ik dat allang geprobeerd .

wie kan me zeggen waar het dan aan zou kunne liggen

ik hoop snel wat van jullie te horen

alexgtr

Geplaatst door alexgtr (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

zijn het geen stoters die op druk bijven staan als je ze demonteerd?
als dit het geval is moet je eerst de druk van de stoter afhalen.
je monteert de stoter nu misschien in zijn uiterste positie waardoor de klep al open staat.
hydraulische stoters ALTIJD van druk afhalen voor je ze monteert.
motoroliedruk zet ze zelf weer op de goede afstand.

alexgtr (0), 16 jaar geleden

[quote=fastbreakrijder]zijn het geen stoters die op druk bijven staan als je ze demonteerd?
als dit het geval is moet je eerst de druk van de stoter afhalen.
je monteert de stoter nu misschien in zijn uiterste positie waardoor de klep al open staat.
hydraulische stoters ALTIJD van druk afhalen voor je ze monteert.
motoroliedruk zet ze zelf weer op de goede afstand.[/quote]
en hoe kan ik de druk er dan af krijgen want ze zijn allemaal hard moet ik ze dan ff helemaal uit elkaar halen of alleen het middelste gedeelte ervan los halen

ik hoor het graag

de auto staat naar mijn zin al te lang stil en dat is toch zonde van zo'n unieke auto

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe je de druk er bij jouw stoters afhaald weet ik zo ook niet, maar ik neem aan dat als je ze uit elkaar haalt dit vanzelf gebeurd.
kun je ze ook meteen even goed schoon maken.
vervuiling is negen van de tien keer de oorzaak van het niet goed functioneren van een hydraulische klepstoter.
en dat het een unieke auto is ben ik met je eens.
als je er ooit vanaf wil....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.