ik heb een miata 1,8 16v uit 1995.
2 maanden geleden is de auto van een op het andere moment op 2 cilinders gaan lopen.(slaat wel aan)
na wat meten ben ik er achter gekomen dat hij geen vonk krijgt op 1 bobine.(cilinder 1-4)
ik heb de bobines vervangen maar nog geen vonk
de kabels heb ik ook doorgemeten de nokkenas-censor vervangen.
ben gaan meten op de stekkers van ECU naar bobines en krijg op bobine(1-4) geen stuursignaal, maar ook geen draadbreuk.
daar dacht ik het gevonden te hebben en heb de ECU vervangen
maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
er zit wel een niet orginele startonderbreker en misschien word er door de onderbreker 1 bobine onderbroken maar volgens mij wordt deze niet onderbroken maar alleen de startmotor en de brandstofpomp,maar dat kan ik verkeerd hebben.
ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik word er een beetje ziek van.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
probeer eens met een geisoleerde tang een voor een de bougie doppen omhoog te halen met lopende motor en als hij dan door slaat (vonk over ziet gaan van dop naar cilinderkop )dan is er toch een bougie kabel stuk en de bougie's willen ook wel eens door slaan
ik heb de bougies,kabels en bobines uitgesloten want deze heb ik ook vervangen of gecontroleerd.
daarbij krijg ik geen sturing op de stekker van de bobine.(heel weinig ong. 1,5v en op de andere 12v)
ook heb ik de massa gister doorgemeten en daar zit ook geen lek of fout in.
18 jaar
spie van de krukastandwiel uitgeslagen komt wel vaker voor bij miata's daardoor de dbr niet meer op tijd ligt
daar ga ik ook maar eens naar kijken.
maar het lijkt mij zo dat als de dsb niet op tjd staat hij WEL vonk op alle bougies, maar dat kan ik fout hebben.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar