Mazda Mx5 miata: op 2 cilinders lopen miata 1,8 16v van 1995 WIE KAN MIJ HELPEN!!

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16v

ik heb een miata 1,8 16v uit 1995.
2 maanden geleden is de auto van een op het andere moment op 2 cilinders gaan lopen.(slaat wel aan)
na wat meten ben ik er achter gekomen dat hij geen vonk krijgt op 1 bobine.(cilinder 1-4)
ik heb de bobines vervangen maar nog geen vonk
de kabels heb ik ook doorgemeten de nokkenas-censor vervangen.
ben gaan meten op de stekkers van ECU naar bobines en krijg op bobine(1-4) geen stuursignaal, maar ook geen draadbreuk.
daar dacht ik het gevonden te hebben en heb de ECU vervangen
maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
er zit wel een niet orginele startonderbreker en misschien word er door de onderbreker 1 bobine onderbroken maar volgens mij wordt deze niet onderbroken maar alleen de startmotor en de brandstofpomp,maar dat kan ik verkeerd hebben.
ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want ik word er een beetje ziek van.

walter1

Geplaatst door walter1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda MX-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

patrick_r (0) PRO, 17 jaar geleden

massa sluiting ook gecontroleerd?

walter1 (0), 17 jaar geleden

heb ik nog niet gedaan is een heel goed idee!!
ik ga gelijk kijken

walter1 (0), 17 jaar geleden

massa heb ik gecontroleerd en heb geen sluiting ben weer verder gaan zoeken
nu ben ik bezig met het er uithalen van de startonderbreker maar ik heb nu nog een vraag;
word er, als er een startonderbreker (SCM gekeurd) word ingebouwd bij de mazda maar EEN bobine onderbroken??
zoja, waar dan kan ik gaan zoeken want ik kan de onderbreking niet vinden

patrick_r (0) PRO, 17 jaar geleden

je kunt alle bedrading van het alarm gewoon volgen en dan kom je als het goed is de onderbrekingen tegen

walter1 (0), 17 jaar geleden

heb alle draden gevolgd en heb ondertussen de startonderbreker er uit
maar het probleem zit er nog steeds in

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

een SMC alarm zal ook nooit maar 1 bobine afsluiten, dit is veel te link voor je kat, en helpt toch niets.

Hoe heb je dat stuursignaal gemeten.

Groeten Marcel

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Walter, zeg es eventjes, heb je de bobines vervangen voor sloop exemplaren of voor nieuw? Echt mazda kwaaltje.....

Sytze

walter1 (0), 17 jaar geleden

Ik heb ze vervangen door een sloop exemplaar,maar als ik de stekkers van de bobines omdraai (de een op de andere zet)doet de andere die het eerst niet deed nu wel. ik weet zeker dat het niet aan de bobine ligt

het stuutsingnaal heb gemeten door eerst de vonkende bobine door te meten en het te vergelijken met de de niet vonkende. en die zijn verschillend.

walter1 (0), 17 jaar geleden

Ik heb ze vervangen door een sloop exemplaar,maar als ik de stekkers van de bobines omdraai (de een op de andere zet)doet de andere die het eerst niet deed nu wel. ik weet zeker dat het niet aan de bobine ligt

het stuutsingnaal heb gemeten door eerst de vonkende bobine door te meten en het te vergelijken met de de niet vonkende. en die zijn verschillend.

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dan denk ik dat je de kabels een door moet meten, er zal wel ergens een breuk/weerstand inzitten waardoor het stuursignaal de bobine niet bereikt.

Groeten Marcel

walter1 (0), 17 jaar geleden

marcel,

ik heb al wel de kabels van de ECU naar de bobines gecontroleerd op een breuk.
maar ga nog een keer kijken of er teveel weerstand in de kabels zit
bedankt

patrick_r (0) PRO, 17 jaar geleden

uh walter,als je ze al gecontroleerd heb dan heb je toch meteen de weerstand gezien ???

walter1 (0), 17 jaar geleden

niet direct de weerstand, we hebben gemeten met een spanningzoeker die een signaaltje door de draad stuurt en een piepje geeft als er geen onderbreking is (sorry, kan even niet op de naam komen). maar niet met een ohmmeter. omdat we er van uit gegaan zijn dat er geen onderbreking was.
maar het is wel een iets om te doen omdat er misschien geen onderbreking in zit maar wel een verhoogde weerstand.

patrick_r (0) PRO, 17 jaar geleden

en juist daarom ,altijd meten met een multi meter ;-)

walter1 (0), 17 jaar geleden

je hebt gelijk!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.