Hallo beste forum leden,
Een week of 5 geleden begon het motormanagement lampje te branden nadat de auto bij het langzaam achteruit rijden was uitgevallen.
Ik dacht door te kort gas geven, kan gebeuren en heb ik de auto uit laten lezen bij de dealer.
Melding P0171 mengsel te arm. Kan diversen redenen hebben zegt Mazda. Net een dag ervoor de auto nog af getankt bij Texaco.
Melding door Mazda dealer gereset en als advies gehad eerst de tank leeg te rijden, gezien ik normaal bij BP tank.
Na reset en een 150 km probleemloos gereden te hebben, even bij het tankstation geweest voor een sanitaire stop. Kort na het starten ging het lampje weer aan en hierna de tank met lampje aan probleemloos leeggereden en af getankt bij BP.
Bij een goede vriend met een garagebedrijf de motor opnieuw gratis uit laten lezen. Melding weer p0171.
Hier zijn alle slangen nagelopen op eventuele lekken en daarna besloten de LMM sensor te vervangen.
Hiervoor eerst de dealer gebeld. Kosten 450 euro. Bij het doorgeven van het type LMM ( LMM: ZL01 197400-2010)
welke er nu inzat gaf Mazda te kennen dat dit geen origineel Mazda part betrof.
Ik ben 2e eigenaar en de auto is altijd, ook door eerste eigenaar bij de zelfde dealer onderhouden, dus dat vond ik vreemd.
Toen de keuze gemaakt de LMM te vervangen voor een Denzo DMA-0113 en hierna de P0171 melding gereset.
Tot mijn grote verbazing was de auto ineens een heel stuk feller en dat gaf hoop.
Nu na zo`n 3 weken en 800km op de teller verder te zijn begon vandaag het motorlampje weer te branden.
Mazda zegt dat imitatie LMM sensoren problemen geven, maar welke is dan origineel Mazda?
Zou de Denso LMM toch dit probleem kunnen veroorzaken of is er meer aan de hand.
Morgen wordt de ECU opnieuw uitgelezen, maar verwacht dat P0171 weer terug is.
Iedereen alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Groet Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Imitatie luchtmssa meters geven problemen bij elk merk.
Ik heb afwijkingen in het signaal gezien bij imitatie LMM's tot zo'n 15%.
Gezien het fellere reageren was de 1e LMM in ieder geval niet goed meer en is de vervangende Denzo LMM in ieder geval een stuk beter.
Ik zou even afwachten tot je weet welke code er nu in staat, voordat je een zoektocht begint in de verkeerde richting.
Vanavond de ECU opnieuw uitgelezen. Opnieuw code P0171 :-(
Daarnaast nog een communicatie lost met ABS??? Melding gereset.
Bij een bevriende kennis welke bij Mazda werkt geïnformeerd welke LMM nou origineel in Mazda 3 wordt gebruikt.
Het gekke is 2 dingen, of ik wordt gek :
1: Lijkt op te treden bij een volle tank.
2: Lijkt op te treden bij kou onder de 2 graden.
Vanmiddag startte ik en plop, melding weg.
Nog geen 800 mtr verder, plop, melding er weer in.
Melding is nu vanavond gereset.
Wanneer melding nu weer terug keert een 4 gasmeting doen.
Wat zijn nu echt aandachtspunten, auto rijdt als een dijk.
Groet Patrick
.
7 jaar
Vandaag auto gebracht bij Mazda Pierre in Hoorn. Beurt laten geven en storing P0171 laten uitzoeken.
Lekkage inlaat spruitstuk. Auto i.c.m. een beurt voor een zeer nette prijs hersteld en kreeg een mooie CX3 mee als leenauto incl. kilometers wat service was van de zaak.
Ik zeg TOPP Mazda Pierre.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 3 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar