Beste Kenners,
Sinds 2 maanden een mazda 2 Bifuel aangeschaft, fijne auto ! MAAR met enige regelmaat komt
de P0301 code tevoorschijn. dit gebeurd zowel op benzine als op lpg. hij loopt stationair wat rauw. en als je de live data bekijkt zie je de overslag op cilinder 1 oplopen bij stationair. Onder het rijden zie je zelden een overslag voorkomen. Om dit probleem op te lossen 4 nieuwe bougies gekocht en een nieuwe pen bobine erin gezet ( cyl 1 kant vd distributie). tot mijn grote verbazing en teleurstelling is de p0301 nog steeds aanwezig.
mijn vervolg stappen zijn lm sensor en kleppenhuis schoonmaken al twijfel ik eraan of dat wat uitmaakt omdat de overslag alleen op cilinder een is (of gaat mijn gedachte gang hier verkeerd?)
ik heb even zitten denken aan de egr maar woorom zou die alleen overslag geven op cilinder 1
Mogelijk zie ik wat over het hoofd en kan iemand me in de juiste richting laten knutsel (-:
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is de compressie en klepspeling ?
Kaleido,
Bedankt voor uw reactie !!
Die ga ik zsm controleren, na het nodige over de motor op lpg gelezen te hebben weet ik dat dat een zwak punt is van deze motor (Klepspeling). Gek genoeg nergens op internet/forums vinden dat dat een p0301 kan geven.... ik hoopte daarom dat ik het van een ander oogpunt moest benaderen.
10 maanden
Ik denk dat je een lekke uitlaatklep hebt... helaas zijn deze motoren berucht wegens de klepzittingen die niet tegen LPG kunnen op den duur...
erg jammer dit, bedankt voor uw reactie
10 maanden
erg jammer dit, bedankt voor uw reactie
10 maanden
Het staat nog niet vast, ik zou in ieder geval de compressie (laten) testen...
Compressie getest, 7 - 12 - 12 -12 , cilinder 1 idd veel te laag. Klepspeling gemeten en idd veel te laag vooral cilinder 1 die zat op 0,05 en moet deze moet 0,30 zijn. Gelukkig geen klep verbrand !!
Samen met garage nokkenas eruit gehaald en de "valve buckets" geslepen van binnen die nodig waren. De kleinste die verkrijgbaar is is 2.88 mm. Deze bucket moest dus 0.20 mm afgeslepen worden naar 2,88 mm. Alle 8 uitlaat buckets moesten bijgeslepen worden maar vooral cilinder een en daarna cilinder 3. ik blijf nog wel met een vraag zitten, nl: hoeveel mag ik er de volgende keer nog afhalen? de klepzittingen worden steeds iets dunner .... hoe dik zijn de klepzittingen eigenlijk? want als dit nog 0,6 mm kan doorgaan hoef ik me geen zorgen te maken in de toekomst...... oja, en nog een vraag, op de sloop kan ik aan een cilinderkop komen die op gas gelopen heeft, maar hoe kom ik er achter of die aangepst is op gas? dus gas klepzittingen heeft?
De fout van de overslag op cilinder 1 is nu weg !! loopt weer mooi zonder licht schudden. Het was een beste operatie distributie ketting moest ook los !!
Beste Forum leden, graag verneem ik jullie reactie hierop (-;
Groet Jan
10 maanden
Meet de speling en kijk of er bussen in de kop zitten van de uitlaatkleppen .
Is de speling ook veel te krap dan is het geen gaskookplaat.
Beste mede Mazda bezitters, ik ben bang dat ik in de nabije toekomst toch een ''echte'' gas kop nodig heb.... revisie heb ik geïnformeerd maar zit met bussen rond de 1200 euro. weet iemand waar het goedkoper kan ? revisie bedrijf en dan met name klepzittingen en evt kleppen en bussen. ik heb diverse slopen gesproken en ja er zijn wel motoren/koppen verkrijgbaar maar niemand kan me vertellen of deze kop is aangepast..... mocht iemand wat weten en dan met name een kop die met zekerheid is aangepast of een revisie bedrijf met een redelijke prijs dan hoor ik het graag !! (-;
Alvast bedank, Groet Jan
9 maanden
Niemand een Tip?
8 maanden
Zelf bedrijven bellen voor een prijsopgave?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 maanden