close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: Ratel geluid vanaf circa 3000toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: Fs, Motorinhoud (cc): 1991, Vermogen (kw): 85

Probleem alleen als de auto rijd.
1&2 e versnelling niet (of erg moeilijk) hoorbaar.
Als je de auto doortrekt Door zijn toeren bereik hoor je iets ratelen/klapperen. Dit gebeurd pas boven de 3000rpm en valt het meest op in 3&4 in 5 komen we niet vaak boven 3300rpm maar is het ook aanwezig.
Brandstof lpg maar op benzine ook aanwezig.
Je voelt het ook als je rijdt of ernaast zit als passagier. Is al een poosje aanwezig. Helaas kan ik niet bij stilstand deze problemen vinden dus lokaliseren is erg moeilijk.
Alle tips met de bron ervan vinden zijn welkom.

Distributie is 7000km geleden gewisseld dus toen is wel een en ander los geweest. (Naar mijn weten is) alles ook weer vast gezet.
Gevoel in de voeten zegt dat het onder de motorkap vandaan komt. Zal ook eens de vakken in de kofferruimte leeg maken om dat allemaal uit te sluiten.
Vreemde vind ik dat het alleen tijdens rijden is en niet bij stilstand met ver hoogde toeren.

Geplaatst door

klenghost (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ervaren monteur heeft mij telefonisch kunnen vertellen dat hij de v snaren als verdachte neer zet.

klenghost 0

8 jaar

lijkt mij sterk dat dit de oorzaak is, laat anders eens een deskundige met u meerijden

jan5047 0
badge

8 jaar

Het niet op juiste spanning zijn van een van de snaren zou de snaar onewenste vibratirs kunnen opwekken welke dan weer als rare geluiden opgemerkt kunnen worden. Ik zal zeker (als er tijd is en het geluid is er nog een deskundige mee laten rijden).

klenghost 0

8 jaar

Hoi heeft deze ook een vrijlooppoly op de dynamo zo ja dan kan deze vast zitten. Dat kan het klapperen van de vsnaar/ muiltie riem .veroorzaken. Gr jl

jans1961 0

8 jaar

Vrijlooppoly weet ik niet. Binnenkort eens een paar nieuwe snaren erop doen en kijken of t verschil maakt

klenghost 0

8 jaar

Heb er niet echt meer op gelet omdat we niet vaak in de hoge toeren rijden maar lijkt voor nu toh opgelost te zijn.

klenghost 0

8 jaar

Met de rit naar het eerk getest. Merk het nu pas op bij meer als 4500 rpm

klenghost 0

8 jaar

nieT echt meer op gelet, de auto rijd verder prima en er is motorisch ook niets merkbaar. ik ga deze sluiten mocht er echt weer iets opvallen wat hier aan gerelateerd is dan meld ik het gewoon in deze

klenghost 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.