paar dagen last gehad tot de rem druk weg viel onder de rem pedaal , paar keer pompen had ik weer druk en je voelt hem weer gaan.
zaterdag 26 mei hoofdrem cilinder vervangen naar een nieuwe , eerst ate en nu hitec erop.
toen alles goed ontlucht met de rem pedaal op de grond gehad , rondt rijden na 5 minuten liepen me remmen aan en de rem pedaal keihard in de auto.
de anwb was erbij geweest keek achter kant van me rem pedaal zei verder niet veel.
op internet gekeken als je harde rem pedaal had met weinig speling erop.
toen kwam ik bij de rem booster / rembekrachting uit , die zaterdag 2 mei een gebruikte gekocht.
vandaag alles ontlucht met apparaat gunson olie in een flesje doen en hij pompt de olie erin en via de nippels lucht en olie eruit laten komen.
nu klaar en de remmen komen een beetje los.
als ik binnen behoorlijk de rem pedaal naar boven trekt dan kan me moeder de auto verplaatsen dan komen de remmen vrij.
zodra de rem pedaal los laat dan remt tie al.
ik heb ook geprobeert rem in gedrukt en start de auto dan voel je de rem naar onder zakken.
pomp je weer en gelijk weer hart.
waar ligt nu het probleem , hoofd rem cilinder , rem bekrachtiger of de pedaal of de zuiges??
af gelopen zaterdag zijn de rem blokken en schijven en de zuigers goed heet geworden de rook kwam er vanaf.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat heeft de ANWB gedaan? Ik neem toch aan dat hij naar de vrije slag van je rempedaal heeft gekeken.
Als je het juiste type hoofdremcilinder hebt en alles is correct gemonteerd zou ik in eerste instantie toch even naar de afstelling van de vrije slag van je rempedaal kijken. Lijkt of het compensatiegaatje nu niet vrij komt.
vr.gr. Theo
Eventuele shims er niet tussenuit gevallen bij demontage , ik denk ook dat het compensatiegaatje geblokkeerd blijft.
de anwb zei je rem pedaal staat (te) hoog ik heb geen speling in zitten , zelfs met hand of voet zit je strak aan .
misschien als ik van middag thuis kom en niet aan de rem pedaal kom dan zou ik zo de auto weg duwen.
bij ate hoofd remcilinder waren de 2 rubbers gelijk met buis waar olie reservoir in moest , bij de hitec was dat niet zo zat minstens 5mm boven de buis rand uit waar door mijn olie reservoir niet kon bevestigen op het frame.
toen heb ik 2 ouwe rubbers van ate erin geduwt zelfde af meting en toen pas het wel.
zou dit al de probleem kunnen zijn ???
waar door de lucht of de druk er niet uit kan of af gaat.
6 jaar
en inderdaad wat ik zei nu kan ik me auto verplaatsen in de vrij en zodra ik hem start dan gaan de remmen al werken en nog niets eens aan de rem pedaal gekomen.
ik heb paar opties
1 > de hoofdrem cilinder vervangen naar ate.
2 > rem pedaal af stellen als dat gaat bij deze auto ???
3 > anders een veer aan brengen tot de veer de rem pedaal om hoog trekt , nadeel is wat harder zult gaan drukken tijdens remmen.
4 > vacuum pomp ?? ik heb ook cruis control erin zitten en die zit daar ook op aan gesloten
of hebben jullie een andere idee.
6 jaar
Dit is een remsysteem!!!. Niet mee gaan rommelen. Gewoon de juiste (ATE) cilinder monteren.
vr.gr. Theo
6 jaar
zit er verschil tussen in ate en hitec hoofdrem cilinder ??
zo ja welke ??
en ik wil proberen om de rem pedaal los te koppelen van de rem booster en daarna starten en kijken tot hij nog in de remmen blijft of niet en zo kan ik ook zien wat er gebeurd.
ik zag net op internet site hoofd rem cilinder van merk nipparts staan en het is systeem van ate is deze dan ook goed ?? dan bestel ik deze wel.
waar moet ik specifiek op letten om de juiste weer terug te krijgen of moet ik bij de dealer bestellen ??
6 jaar
Even samenvatten;
Je trapte door je rem heen en als je pompte kwam het geheel weer op druk. Ik neem aan dat toen je remmen wel vrij kwamen. Dus vermoedelijk hoofdremcilinder kapot. Ik hoor je niet over problemen met de rembooster.
Nieuwe cilinder van een ander merk die niet paste gemonteerd. Passend gemaakt door rubbers van de oude cilinder te monteren. Wellicht daardoor compensatiegaatje afgesloten. Remmen komen niet vrij.
Rembooster vervangen helpt, zoals te verwachten, ook niet.
Ik zou een nieuwe cilinder op kenteken of chassisnummer bestellen bij de dealer. Weet je zeker dat je de goede krijgt. Kan je ook nog vergelijken met je oude cilinder. Kan eventueel ook bij automaterialenzaak.
vr.gr. Theo
6 jaar
ja de remmen kwamen (wel) inder daad vrij , voor liepen ze iets aan en achter niet, wel raar.
ik heb bij de automatrialen gekocht de hoofd rem cilinder nu bij de dealer kopen.
bij de dealer kost hij 560 euro ex btw met reservoir erbij ( compleet )
ik heb vandaag bij een andere automaterialen zaak gebeld en die heeft hopelijk wel de goede
hoofdrem cilinder besteld , de merk is A.B.S en daar lagen de rubbers in de buis en niet uit
stekent of boven uit komt , deze merk is toch ook hopelijk goed ???
zit er verschil tussen A T E en A B S merk ??
morgen binnen en zaterdag weer op nieuw monteren.
6 jaar
was vandaag bij de automaterialen zaak en weer het zelfde probleem , merk A.B.S systeem en weer die hoge rubbers erop.
morgen ga ik met me rem olie reservoir daar heen en als weer de rubbers te hoog zijn kan ik dit weer niet om zetten.
dan zou ik iets eraf moeten gaan schuren of met een scherpe mes wat eraf gaan snijden tot de rem olie reservoir wel gaat passen of ik ga voor een gebruikte hoofdrem cilinder kopen bij de sloop die helemaal compleet is en rondt de 50 euro kan ik geen armoede van krijgen.
6 jaar
Nogmaals, niet gaan rommelen met een remsysteem. Zeker geen rubbers gaan afsnijden en/of schuren.
vr.gr. Theo
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 3 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar