Mazda 6: rem rv blijft hangen komt niet vrij

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: L8, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 88

Ja pedaal heeft vrijeslag heb zelf iets de hoofdremcilinder er iets van losgemaakt maar ook dat maakt niks uit heb nu op die stalen leiding na alles vervangen ik weet het echt niet meer iemand nog een idee???

rene72

Geplaatst door rene72 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

rene72 (0), 7 jaar geleden

heb beide remklauwen vervangen rem olie ververst blokken in het koper vet alles gangbaar toen op de brug tig keer geremd en gevoeld of hij los komt werkt goed 10 min rijden rv bloedheet de klauw links voor koud klauw rechts voor terug gebracht voor garantie weer een nieuwe klauw gemonteerd en ontlucht weer testen op de brug was goed 10 min gereden en weer hetzelfde rechts bloedheet links koud iemand een idee hoofdremcilinder is ook vervangen hoor het graag

kaleido 1 (1690) PRO, 7 jaar geleden

Draai de ontluchtingsnippel eens open als de situatie zich voordoet , spuit de olie er uit en loopt het wiel daarna wel vrij , ik neem aan dat het wiel niet goed vrij loopt , blijft er druk op het systeem staan , een slechte remslang zou dit kunnen veroorzaken.
Je hebt geen abs probleem ?
Laat dit eens uitlezen.

rene72 (0), 7 jaar geleden

heb de remslang in koude toestand er af gehaald kan er goed doorheen blazen in allerlij bochten gehouden maar wat mij opvalt is dat het reservoir niet leeg loopt met slang eraf komt dat door die absoluut pomp???

kaleido 1 (1690) PRO, 7 jaar geleden

ABS pomp , antiblokkeersysteem , normaal moet je olie gewoon doorlopen als je nippel los of de slang los hebt zoals in jou geval , lijkt er dus op dat je een verstopping hebt.
Simpel te controleren , draai aan de andere kant de ontluchtingsnippel eens los , als daar de olie wel uit blijft lopen weet je genoeg.

rene72 (0), 7 jaar geleden

ik heb de leidingen van de voor wielen omgedraaid op de abs pomp en nu loopt de andere kant vast dus zit iets niet goed in de abs pomp heb hem open gemaakt zag wat roest aanslag op de kleppen?? zitten weet niet of dat nou de oorzaak is

Hans4040 (325) PRO, 7 jaar geleden

Roest is nooit goed...de oorzaak hiervan is waarschijnlijk het niet op tijd verversen van de remvloeistof.
Dit wordt door veel hobby-isten vergeten, maar moet elke 2 jaar vervangen worden.
Remvloeistof is hychroscopisch, dat wil zeggen dat het vocht aantrekt en vocht zorgt weer voor roest in het systeem.
Tevens remt de auto ook minder op vocht.

Schoonmaken en kijken of dit de oplossing is...

kaleido 1 (1690) PRO, 7 jaar geleden

Precies hans.

rene72 (0), 7 jaar geleden

bedankt voor jullie reactie meedenken naar mijn idee komt daar geen remolie maar roest is nooit goed zit te twijfelen of schoonmaken en proberen of een andere regelen

rene72 (0), 7 jaar geleden

heb de pomp vervangen probleem precies hetzelfde als ik op de ontluchting nippel een luchtslang zet op de goede kant blaas ik zo naar het reservoir bij de kant die blijft hangen niet als ik de bovenste remleiding los haal op de hoofdremcilinder loopt er olie uit bij die onderste loopt niks hoofdremcilinder is nieuw ?? onbegrijpelujk

rene72 (0), 7 jaar geleden

help ik weet het echt niet meer nieuwe remklauw nieuwe hoofdremcinder andere abs pomp allemaal geen verschil rechts voor blijft een klein beetje slepen en word dan warmer tot heet rempedaal komt dan meer druk op en uiteindelijk staat ie vast heb nu alles gewisseld en gedaan met rembekrachtiger en zonder cilinder iets van de rembekrachtiger eraf gehouden geen verandering

GENERAALx (0), 7 jaar geleden

heeft 1 van de kopere lijding een knik en heeft het pandaal zijn vrije slag?

ford-12 (0), 7 jaar geleden

Hoi Rene 72
Ik heb op een ander side eens iets gelezen over een schakelaar op het rem pedaal die een verkeerd signaal gaf naar het a.b.s systeem schakelaar was defect (verkeerde weerstand) misschien moet je ook eens die kant op zoeken. Dus ik meen een elektrische aansturing van het a.b.s systeem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.