ik heb een mazda 626 uit ,97.
mijn probleem is:bij afremmen, voor al als ik een aardig stukje gereden heb,en ik trap op de rem.
remt de auto schokkend af.
vanwege deze klacht zijn mn voorremschijven op de auto afgedraait.
nieuwe remblokken voor+achter.
andere remklauwen achter(van een jaar oud)
en raad het maar,precies het zelfde!
auto schokt nog steeds met afremmen.
heeft iemand nog advies voor me?
alvast bedankt.groetjes mars
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als dat allemaal is vervangen blijft er ook niet veel over, verse remolie erin? niet de oude waar misschien vocht in zit?
Hoofdremcylinder/bekrachtiging in orde? (vacuum?)
Cor
bedankt cor,de remvloeistof is ook vernieuwd,mischien vacuum of zo!
ik ga er naar kijken maar bedankt voor de reactie,want ik weet het echt niet meer!
groetjes mars!
18 jaar
Persoonlijk zou ik geen schijven afdraaien, maar ze gewoon vervangen.
Ik den dat dan het probleem ook over is.
Maar het kan ook een abs sensor zijn die wat al te goed zijn werk doet.
18 jaar
bedankt voor de tip,
maar je zou toch zeggen als de schijven afgedraaid worden op de auto,
dat het niet meer kan slingeren.
maar mischien is het de ABS?bedankt groetjes mars
18 jaar
Als het de ABS zou zijn dan voel je die wel ingrijpen met je voet op het rempedaal, tenminste dat is zo bij mijn vrouw haar Alfa, een snel pompend trilling achtig gevoel, als de ABS ingrijpt.
Denk dat het bij jouw auto ook zo is.
Het afdraaien van remschijven met voldoende dikte zou geen probleem opleveren maar bij te dunne schijven resoluut nieuwe plaatsen, te dunne schijven worden zeer snel heet, en vervormen weer snel, en kunnen door die hitte ook de remblokken laten verglazen, of nog erger.
Controleer eerst maar weer eens of de schijven recht zijn, de remklauw gangbaar is en ook kan bewegen over de geleidingspennen.
Gaan deze vast zitten kan de remklauw niet meer zijdelings bewegen.
Cor
bedankt cor,ik denk dat ik maar eens naar een maat van me toe ga,
die heeft een draaibank,met zo,n machnetische micrometer die je overal op kan klikken.
ik denk dat ik eerst maar is mn wiel er af haal, en dan de wieilmoeren hand vast tegen de schijven aan draai.
als ik dan de micrometer op mn auto vast klik ,kan ik goed kijken hoeveel mn schijven slingeren.
hoe veel mag dat zijn?0,5 mm of zo?alvast bedankt.groetjes mars
18 jaar
bedankt jongens voor de tips!!!ik heb voor nieuwe schijven en weer nieuwe blokken.en de achterschijven op de auto laten afdraaien.probleem opgelost!!!ondanks dat de voorschijven op de auto afgedraait waren zaten er blauwe vlekken in de schijven!!,mischien dat deze hierdoor anders gingen uitzetten door andere hardheid???
ik denk toch dat nieuwe schijven gewoon beter is!!!rijd en remt perfect nu!!!
ps ik laat nooit meer wat afdraaien!!!!
18 jaar
Ik laat ze altijd vervangen voor die paar tientjes.
Te dunne schijven lopen te snel warm, waardoor ze sneller krom staan en je alsnog nieuwe schijven nodig hebt.
De blauwe plekken zijn de plaatsen waar de remvoering het eerst en met de meeste druk aangreep, en het warmste werden.
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar