Hallo,
Ik heb problemen met een mazda 626 uit 1998 met een 2.0 ditd motor. Soms wil de auto niet starten, hoe lang je ook doorstart. Dit is willekeurig en niet in verband te brengen met lange en/of korte ritten of koude of warme motor. Wat ik wel weet is dat toen de auto net gekocht was de auto zonder diesel is komen te staan en naar een pomp gesleept was. Sindsdien waren de problemen er. De auto heeft een grote beurt gehad waarbij ook de gloeibougies vervangen waren. Dit was 3 maanden terug en de klacht was tot de dag van vandaag weg. Vorige week is er tot de bodem van de tank gereden tot ver in oranje en de klacht is weer terug. Kan het liggen aan het feit dat door lage diesel stand er water in het systeem ergens is opgehoopt of dat er lucht ergens zit?? zoiets?? De accu is in perfecte staat (accu tester gemeten) startmotor draait soepel rond. Iemand enig idee of mijn theorie met lage dieselstand kan kloppen en wat er aan te doen?????? En als het bijv een onderdeel betreft, waar het zich ongeveer bevind?? alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Op de brandstofpomp zit een klep die de brandstoftoevoer afsluit als de motor niet draait. Waarschijnlijk is deze klep (spill valve) kapot.
De spill valve zit op de brandstofpomp gemonteerd, het is een grote zilverkleurige schakelaar.
Het klopte inderdaad. We hebben een andere brandstofpomp op de kop kunnen tikken en het was in orde. bedankt
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar