auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda 323: Starten 323 fastbreak 2.0 ditd[diesel]

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DITD

Probleem met starten 2.0 DITD Diesel. deze auto start alleen als je hem meer dan 2Min op contact laat staan.
gloeibougie's zijn vern, startonderbreker[immobilisaiser werkt].
Na veel meetwerk is het zo dat op de regelklep[is de klep op de pomp met de grote moer[sleutel 38] dat daar geen spanning op komt wel als je de auto minimaal 2 minuten op contact laat staan, dan start de auto direct en loopt ook direct perfect, start je eerder dan slaat hij niet aan, krijgt geen diesel, zet ik spannning [pulserend op de afregel klep met aparte + en - kabel dan slaat hij wel aan.
wie kent dit probleem en weet wat de storing is[is het de EDU module?? en waar zit deze.
Auto heeft 158.000 KM gelopen Dealer zegt brandstof pomp stuk, na mijn mening kan dat niet want help ik de electronica, zet er zelf buiten de ECU om, pulserend stroom op dan loopt hij wel[dan kan toch de pomp niet stuk zijn]
Ik wet dat de auto een ECU heeft en een EDU, maar waar zit de EDU????.
Bedrading van en naar ECU is gecontroleerd, alle stekkers gecontroleerd, pomp gereingd, niks helpt. alleen als je hem langer dan 2 minuten op contact laat staan, en dan direct start dan slaat hij perfect aan en loopt ook direct op alle 4 de cilinders.
Wie kent dit probleem en wil een collega helpen, waar zir de EDU.
Alvast bedankt en MVGR Gerrit tel 06-55356595

Geplaatst door

gerritcadillac (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Gerrit, de IDM module die de Spillvalve van spanning voorziet zit linksvoor onder het luchtfilterhuis tegen de chassisbalk.

Gr. Jack

Jack T 0
badge

16 jaar

Hallo Jack, bedankt voor je antwoord, ik had hem inmiddels al gevonden, en heb hem in een andere auto bij collega gemonteerd en die auto liep.
Dus die is niet stuk, maar onze auto loopt niet, heb toen met 2 kabels pulserend stroom op de spilvalve gezet, hij loopt dan [rookt wel verschrikkelijk] maar dat komt omdat de spilvalve de hoeveelheid brandstof regelt, maar daarna de stekker er op gedaan en hij starte direct, ieder halfuur geprobeerd, alles perfect nu gisteren heeft mijn baas hem proberen te startten, maar niet aan de praat te krijgen.
Jack weet jij wat er met die auto loos is, heb doorzichtige leidingen gemonteerd, geen luchtbellen. ik moet zeggen dat er eerst geen stroom op de spilvalve kwam tydens het startten, nu komt er wel stroom[relais contacten waren verbrand], maar auto krijgt geen brandstof.
Hopenlijk weet jij wat er met die auto is, Na mijn mening heb ik alles grondig gecontroleerd.
Mvgr Gerrit Hillen uit Reuver 06-55356595

Hoi Gerrit, ut meest voor de hand liggend is de Spillvalve zelf, deze blijven inwendig wel eens hangen.
Tik voorzichtig TIJDENS STARTEN met een hamertje tegen deze klep , als ie dan gelijk aanspringt weet je genoeg, of zet um even over met een andere auto.

Gr. Jack

Jack T 0
badge

16 jaar

Hallo Jack, zal ik morgen direct eens doen, maar de pomp is toch niet versleten met zo'n klacht, lijkt mij, omdat dat bij Mazda verteld word.
Omdat als ik de spillvalve help dan start hij wel, we hadden van mazda er een geleend, maar dat was een gebruikte volgens mij, maar ik ga dit uitproberen morgen en vraag als ik die spilvalve van een collega mag lenen, maar hoe doe jij die monteren, ik bedoel met dat los klepje wat er onderin blijft zitten, doe je dat met wat vet monteren???.
Mvgr Gerrit

Er blijft geen los klepje zitten Gerrit, je draait de complete klep met een 38mm dop eruit en de ander er weer in LET WEL; dat de O-ring op zijn plek blijft zitten en niet beschadigd!!! En de klep niet te hard aanknallen!!!

Gr. Jack

Jack T 0
badge

16 jaar

Hallo Jack, die ik eruit heb gedraaid, daar bleef een ring[ziet uit als een brandplaatje] onder in de pomp zitten, en die paste precies op de spillvalve, daarom mijn vraag hier over, het is een plaatje wat precies onder op de spillvalve past, eris is een klijn randje uitgedraaid wat precies onder op de spillvalve past, moet dat er dan vast opzitten????. daarom plakte ik dat met wat vet, onder op de spillvalve en heb hem zo weer gemonteerd, mijn collega heeft die van de dealer toen ik een dag vrij was gemonteerd, dus ik moet het bij hem navragen.
Dus als ik het goed begrijp moet dat plaatje aan de spillvalve vastzitten.
als dat zo is dan is de spillvalve de oorzaak tesamen met het verbrande relais.
graag Jack hier je antwoord op dan heb je me klasse geholpen.
Mvgr Gerrit [49]

Hallo Jack, het probleem is eindelijk opgelost, was een combinatie van electronica[verbrand relais] en van de spilvalve die stuk bleek te zijn ,ook die we van een dealer hadden gekregen[geleend].
ik kon van een collega zo'n zelfde auto lenen, en toen maat een voor een omzetten.
Wel raar dat die spillvalve [een ruil] 600 euro kost!!!klopt dat????
Jack bedankt, en graag tot wederdienst bereid.
Mvgr Gerrit

Ja Gerrit, de kosten van zo`n spillvalve zijn inderdaad zo hoog, naar mijn mening ook tehoog maarja.............)

Ik ben blij voor je dat het probleem opgelost is.

"unne gooie roetsj nao ut volgend jaor"

Gr. Jack

Jack T 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.