1,3 glx bolhoedje:
stationair loopt deze te hard en ook als je gas los laat in lage toeren schud de auto (stottert, waarschijnlijk doordat ie hoog stationair gaat lopen), het verbruik is 1:10 tot 1:11.
Het uitlezen gaf geen storingen.
De bougies en verdelerkap alsmede de rotor en de bougiekabels zijn vervangen.
Er is al injectorreiniger toegevoegd aan de brandstof zonder resultaat.
Wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Valse lucht in het inlaatlucht systeem , waarschijnlijk.
Controleer alle slangetjes en pakkingen op lekkage.
mvg,
Hans.
Als er geen valse lucht lekage zit en auto rijd voor de rest goed behalve met lage toeren (door te hoog stationair draaien) kan je ook de de ecu resetten door de stroom er af te halen (leg plus op min zet contact aan en laat maar even een paar minuten zo zitten. Bij geen resultaat kan je de stelschroef voor het stationair toerental ook omlaag draaien kijk echter wel even hoever je hem terug moet draaien bij teveel draaien is er echt wat anders aan de hand.
Groet,
Quentin
Op welke plek kan ik de stelschroef van het stationairtoerental exact vinden. Er zit een stelschroef die tegen een vacuumpotje aankomt, en ook is de stand van de gashendel te regelen maar ik neem aan dat ik een andere moet hebben.
mvg Paul
19 jaar
Zo uit mijn hoofd zit ie aan op het hoekje tegen passiegs kant achter.
Groet,
Quentin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar