auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda Mx5: stationair toerental

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Bij warme motor bij stilstand val het toerental van 850 naar 100 en schiet dan weer naar 850. Deze schommeling repeteerd steeds. iets gas geven en het toerental blijft constant.
gnd en ten met paprclip verbonden. geen effect

Geplaatst door

amreob (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gasklephuis reinigen .
Controleer eens op valse lucht.

Ik heb vanmorgen het gasklephuis gereinigt. Vervolgens een eindje gereden en ik denk dat het geholpen heeft waarvoor dank.

amreob 0

9 jaar

Helaas was ik te optimistisch. Het probleem s nog steeds aanwezig. Bij warme motor schommelt het stationaire toerental tussen 1000 en 100. Het gereinigd gashuis heeft dus niet echt geholpen. Zou de ECU vervangen moeten worden of is dit niet echt het probleem.

amreob 0

9 jaar

Al gecontroleerd op valse lucht?

Foutcodes uitgelezen,basis afstelling opnieuw gedaan? Daarna kan je nog proberen de ECU/PCM te resetten door een nachtje de accupool eraf te halen

dutchbird 0
badge

9 jaar

Als je toerental afstelt (bij warme motor). Ten aansluiting in diagnose stekker aan massa leggen.
Controleer ook je schakelaar op je koppelingspedaal even.

John Hommen 0
badge

9 jaar

Meet bij warme motor de spanning tussen lamdasondedraad en massa, moet op en neer bewegen tussen 0.2 en 0.8 volt zowel stationair als bij hoog toerental.
Bij mijn eigen mx5 NA bleef de spanning op ongeveer 0.8 V staan en heb de lamdasonde vervangen.Het zwevend toerental was opgelost.

Lmm.kan ook vuil zijn.
Lmm is lucht massa meter.
En egr kan ook vuil zijn..daar voor zijn goede producten leverbaar.
De lmm kan je met remmen reiniger schoon gemaakt worden.
Succes

Schommeling in statinair toeren gebied.
Tussen 1000 rpm en bijna afslaat..is meestal lmm in combi egr.
Egr krijgt uitlaat gassen die opnieuw worden verbrand..wat niet verbrand
Koekt aan in de binnen kant van egr klep..en kan zo vuil raken dat hij
Niet eens meer kan werken....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.