Stel je voor dat je stuur zowat uit je handen slaat bij het nemen van een bocht met niet meer dan 60km/h ( asfaltweg ). Dat bij het rechtuit rijden de trilling ook ernstig is en dat dat niet wordt veroorzaakt door een caravan of aanhangwagen want die heb ik niet.
Dan moet er toch technisch iets te vinden zijn.
Maar de Franse garagehouder die mijn 626 op gas met een autoambulance ophaalde kon na drie dagen niets vinden en heeft teneinde raad de hoezen van de aandrijfassen verwijderd en nieuw vet in en op de flexibele koppelingen gesmeerd.
Overigens was de storing weg!!
Ik heb er zelf ook onder gekeken en er was inderdad niets te zien.
Heeft iemand een suggestie die tot de oplossing van dit raadsel kan leiden.
Len
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dank je wel Kees voor het vlotte antwoord.
Je spreekt van overmatige speling. Ik heb ooit het verschil gevoeld tussen een nieuwe en een oude koppeling op zo'n aandrijfas dus daar moet ik wel uit kunnen komen!
Nomaals bedankt voor de vlotte reaktie.
Len
Je kunt van boven af achter langs de motor voelen aan de aandrijfas door deze heen en weer te bewegen. Is er geen overmatige speling voelbaar dan kan je niet meer weten welk het geweest is.
Dit is een stevige onbalans in een van de aandrijfassen geweest.
Maar door het toevoegen van vet is de aandrijfas weer gelijkmatig gaan lopen. Meestal is dit aan de binnenste kant van de aandrijfas.
Bedankt voor het antwoord Kees,
Heb je ook nog een idee hoe ik kan uitvinden aan welke kant dat is geweest?
Len
20 jaar
ik bedoel dus Links of Rechts.
Het lijkt me dat een dergelijke plots optredende onbalans niet zomaar ontstaat en er wel degelijk iets mis is.
Ik rij er nu dus al weer zo'n 6000 km mee en er zijn geen problemen geweest.
Len
MVG
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar