close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: Trillende/vibererende 323 f BA 2.0 v6

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 v6 24v

Sinds kort heeft mijn auto een vervelende resonantie/viberatie die door de hele auto gaat,ook zichtbaar in de spiegels als ik gas bij geef dus tijdens het optrekken, rijd je daarna bv 80 km per uur is het weg.

Ook tijdens het overschakelen hoor je bij het opkomen van de koppeling ,een tik, niet hard maar je hoort hem wel.verder als ik rechts instuur bv afrit snelweg en dan met trekkende moter door de bocht ga word het trillen nog erger.
Heb de auto ook in de versnelling heen en weer geduwd en dan hoor je ook de tik,het lijkt uit de binnenste homokneet te komen ,of uit de versnellingsbak.

Nu staat mijn auto al 2 week bij de garage, deze zij mij dat het de rechter homokneet zou moeten zijn,ik zij dan moet er een nieuwe op, dus deze is door hun vervangen, probleem nog steeds niet opgelost, dus linker homokneet vervangen door een nieuwe, nog steeds die trilling,nu zeggen ze dat het aan de bakzijde zit,in de homokneten .
Nu blijken deze niet te krijgen,kunnen alleen complete assen via de dealer besteld worden,en zijn niet op voorraad in nederland,dus deze moeten uit japan komen,levertijd???
onbekend dus volgens de mazda dealer.
Kan wel maand duren volgens hun maar ook wel langer.

Vraag me af heeft ooit iemand van jullie zelfde probleem gehad met een Ba v6,zo ja wat was de oorzaak??

Ben er beetje flauw van de garage is volgens mij aan het gokken en weten ze het zelf ook niet meer.maar de kosten lopen wel op zo.
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Mvrgr Rene

Geplaatst door

Rene9503 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het trillen weg als je tijdens het rijden de koppeling ingetrapt houdt en de motor stationair laat draaien?

Geen kromme remschijf? Hoe zijn de schokbrekers? Kapotte wiellagers?

Als onderdelen helemaal uit Japan moet komen, dan lijkt het mij stug dat daar het probleem in zit. Anders hadden ze die wel op voorraad gehad. Ik zou alleen betalen voor een oplossing en de garage niet laten gokken met mijn geld.

Nico8119 0

14 jaar

Hallo Nico, het trillen zit niet in het stuur, alleen als ik gas bij geef begint de auto te trillen zelfs de spiegels trillen dan ,ik kan gerust 120 rijden,dan heb je bijna geen trilling,maar zodra ik ga versnellen, begint het weer.maakt niks uit hoe snel of hoeveel toeren ik maak. als er dus kracht gezet wordt begint het vibereren ,ook verergert het als ik rechts een bocht in stuur en gas bij geef ,dan wordt het helemaal erg,hoorde geen geknikker zoals je vaak hoord bij versleten ,homokneten.
Mijn garage, heeft nu alle twee buitenste homokneten vervangen voor 2 nieuwe helaas probleem is er nog.
.
,Hoor ook een klak geluid ,als ik de auto in de versnelling heb en deze heen en weer duw ,lijkt bij de bak weg te komen, homokneet bakzijde.

Koppeling in en uit trappen,maakt ook geen verschil.het is puur als je kracht van de moter vraagt.
Volgens de garage, zitten er aan de bakzijde inslagplekken , in de homokneet.maar daar is niks voor te krijgen .ja alleen een complete nieuwe as .van 560 euro per stuk.
Mvrg Rene

Rene9503 0

14 jaar

Zijn de motorsteunen al eens gecontroleerd?

mvg,
Hans

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

Hallo Hans,bedankt voor je reactie ik heb ze bij de garage dus verteld dat ik ook aan een baksteun, of motersteun zat te denken,
Maar ze verzekerden me dat deze allemaal in orde zijn,auto moest er heen voor de apk,toen zijn we ook even wezen rijden , met de monteur, deze kwam direct al tot conclusie, Het is de aandrijfas/homokneet.maar de buitenste homokneten links en rechts zijn vervangen,maar het probleem is er nog steeds.
Mvrg Rene

Rene9503 0

14 jaar

Misschien is het ook verstandig om te kijken of alle cylinders nog meedoen.

Nico8119 0

14 jaar

Hoi Hans, ik heb zelf ook 323 V6 gehad met het zelfde probleem, auto had toen meer als 230.000 km gelopen.
Onbalans komt uit de aandriiflijn. Probeer de binnenste en buitenste homokineten maar eens goed schoon te maken.
Daarna volpersen met GOED vet. (Forte)

John Hommen 0
badge

14 jaar

Een van de twee binnenste homokineten is kapot.
Dan trilt hij bij accelereren.

caddy 2 0

14 jaar

Hallo ,hier even een update van mijn problemen met de auto,de auto is bij de garage geweest,er zijn 2 andere aandrijfassen onder gekomen,{de binneste homokneet was behoorlijk uitgesleten bij de oude as }, links en rechts, daar zijn aan de buitenzijde 2 nieuwe homokneten op gekomen,tot zo ver prima, echter als je flink optrekt, tot 100 km per uur prima, daarna tot 130 km per uur weer die vervelende trilling ,weer naar de garage geweest, banden + velgen van achter naar voren gezet, resultaat het zelfde.dus geen verbetering,heb zelf het idee dat als ik optrek de auto van rechts naar links schut.dinsdag gaat hij weer naar de garage , maar ze weten ook niet waar het hem in zit, ben er wel beetje klaar mee, onkosten niet te zuinig en nog niet klaar.
zat aan motersteunen ,baksteunen te denken , maar die hebben ze allemaal nagekeken vertelde de monteur mij.,nu zit het in de versnellingsbak volgens de garage.ik weet het niet meer.
Mvrgr Rene

Rene9503 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.