Hallo beste mensen,
Mijn luchtinlaatslang vd turbo is behoorlijk vet, wat niet zo erg is geloof ik, maar het bekende turbo fluit-geluid wordt alsmaar harder. Wat zou er aan de hand kunnen zijn??
-Vermogen is goed
-Geen overmatig olieverbruik
-Geen rook
De km. stand is 153.000
Ik dacht zelf aan het lager in de turbo..??
Groet
Fernando
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja dat zijn de lagers maar op zich kun je daar niks aan doen dan alleen de turbo vervangen.
ik zou in deze toestand de boel lekker zo houden en het is normaal dat de boel vettig is of olie bevat.
groetjes jan.
Ha Jan,
Okee, dan wacht ik gewoon maar af. Ik ga deze vakantie met het gezin op vakantie en tussen de 5 en 6 duizend km afleggen. Ik hoop dat hij het goed blijft doen. Het lijkt me dat snelweg kilometers met volle bepakking best een beproeving zijn voor een turbo.
Ik dacht overigens altijd dat een turbo geen lagers had en dat het asje van het schoepenwiel gewoon op een oliefilmpje draaide.
Groet
F
14 jaar
je hebt gelijk het zijn ook geen lagers zo als je je voorstyeld maar net zo als je zegt hij draait op een olie filmpje maar goed daar komt meer ruimte op dus meer olie er langs en dan hebv ik het altijd over de lagers van de turbo.
groetjes jan.
Heren,
1000km later is het hoorbaar erger. Wat ik vreemd vindt is het volgende:
Olie aan de peilstok is donker (logisch, na 5000 km rijden sinds verversen)
maar als ik de vettigheid die op de buis tussen turbo en luchtfilter bekijk dan is die helder goud/geel.. zeg maar als nieuw. ?? raarrr
Het zijn inmiddels echt druppels en is geen neergeslagen vet-damp meer.
Ook tof: enkele turbo specialisten zeggen dat er een IHI rhf3 op moet van 610,- euro ex btw, de andere (dealer) zegt dat het een IHI rhf4 moet zijn van 1417,- euro ex btw.
Ik weet wel wie ik het liefst WIL geloven maar wat is nou de waarheid? (ik heb de laatste serie 626 diesel met 81kw) Dus dook ik maar eens de motorkap in om te zien wat er nu in zit... natuurlijk zit dat typeplaatje op een rotplek.. maar ik heb het gevonden: een IHI RHF4v 04 680D vj30 0107 rf4f.
Wie o wie heeft een gereviseerde op de plank liggen??
Moet ik nou echt gaan vervangen gezien bovenstaande verschijnselen?? Voor mij koffiedik kijken, voor jullie misschien niet. Ik wil graag 6000 km gaan rijden deze vakantie met bepakking.
veel dank en groet,
Kirrikirril (Fernando)
14 jaar
we kunnen het geluid niet horen maar als ik begrijp dat het zoveel erger geworden is zal je we aan vervanging toe zijn.
groetjes jan.
Jouw turbo heeft voor zover ik weet waterkoeling. De 72kW en 66kW versies hebben dat niet.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar