close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 6: uitlezen mazda6

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

hallo

voor een aantal weken terug heb ik mijn 6 bij de dealer uit laten lezen.
hier kwam geen foutcode uit, maar ik lees regelmatig op problemcar dat de auto ook rijdend uitgelezen/ meetwaarden bekeken moeten worden , geld dit ook voor de 6?
De dealer heeft hem nl niet rijdend uitgelezen maar allen met motor uit.
Ik verdenk nl de luchtmassameter/luchthoeveelheidsmeter

Geplaatst door

radjinder (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben niet bekend met Mazda's maar in zijn algemeenheid kun je stellen dat ecu's ook rijdend kunnen worden uitgelezen. Wat is anders de waarde van bijvoorbeeld de voertuigsnelheid?
Er zijn uitzonderingen. Vooral ABS en nog erger ESP systemen zijn boven een bepaalde snelheid niet meer uit te lezen. Die snelheid varieert per systeem en kan b.v. 8, 12 of 20, 30 km/u zijn. Dat wordt bepaalt door de fabrikant.

Aangezien dit een 2003 model is geldt er nog een regel:
Deze auto voldoet aan de eisen van EOBD. 1 van die regels is dat er ook rijdend uitgelezen moet kunnen worden.
Als de delaer het niet kan (of wil) dan kun je proberen of je met EOBD de luchtmassa waarde kunt uitlezen.

oldford 0
badge

17 jaar

En? Weet je al iets meer?

oldford 0
badge

17 jaar

nee ben nog net zo ver.
Volgens mij weet verder niemand of de llm rijdend uitgelezen moet worden of niet.
Ik heb nl het idee dat ie de verkeerde waarde geeft maar niet helemaal stuk is.

radjinder 0

17 jaar

Je kan de LMM rijdend uitlezen, maar je kan een minimale afwijking niet zien als een probleem omdat je geen exacte waardes hebt bij alle belastingen, maar deze kan toch het probleem veroorzaken.

Wat is het probleem eigenlijk???

Jack T 0
badge

17 jaar

hallo

De problemen zijn

inhouden bij koude motor
wisselend vermogen
schokjes constante snelheid
schokkerig accelereren (niet in een lijn, haperig)
bij het optreken of acceleren vaak een dip.

Heb het idee dat het gaspedaal traag reageerd.

het gaat om een 1.8i uit 2003

radjinder 0

17 jaar

Lijkt idd. op een vervuilde LMM, maak um eens schoon. Baad het niet, schaad het niet!!!

Zitten er de "juiste bougies" in, iedere 100dkm vernieuwen.

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

Oke bedank voor u antwoord.

Waarmee kan ik het beste schoonmaken?
Remreininger?

en moet alleen de druppel schoongemaakt worden (is volgen mij de inlaattemperatuursensor) of ook de hitte draadjes (binnenin)

en als het beter word is dit dan tijdelijk, en kan die dan beter vervangen worden.Dit lees je nl veel op het internet

radjinder 0

17 jaar

Je kunt het beste alles schoonmaken met evt. remmenreiniger, maar eigenlijk gaat het om die 2 draadjes.
Ze moeten "blietse blank" zijn.

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

oke dank u
Dan heb ik nog een vraag, kan ik de draadjes schoonspuiten met een spuitbus remreinger?
Kan dat verder geen kwaad voor de andere onderdelen in de luchtmassameter (electroninca ed) in de luchtmassameter.

radjinder 0

17 jaar

Ik heb bij mijn 626 altijd met een spuitbus remmenreiniger de LMM schoongemaakt. Het voordeel is dat het geen residu achterlaat na verdamping, dus kan weinig fout gaan :)

kasperht 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.