close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: veel roet komt niet door apk

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DITD

probleem
bij apk afgekeurd door veel roet uitstoot
door monteur aangeraden door trekken in de versnelling en goed warm rijden en een flesje toevoeging voor bij de diesel dat zou moeten helpen
nu lijkt mij om de egr klep dicht temaken een oplossing maar waar zit hij pecies en is er een foto van ik heb zeven dagen de tijd omteherkeuren

Geplaatst door

jangenoegen (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

goede en goedkope oplossing een injectorreiniger toepassen
hierdoor gaan de verstuivers weer goed vernevelen en daardoor komt er meer vermogen in de motor omdat nu veel onverbrande brandstof via de uitlaat de lucht in wordt geblazen

andreas08 0
badge

17 jaar

Die zit aan de voorzijde van de motor, je kijkt er tegenaan. Zit een pijpje onder aan met een grote wartelmoer en op het pijpje zit een zilverkleurige isolatie. Heeft de vorm van een paddestoel en d'r zit een plug op. Zit met twee bouten aan de motor vast. Je kunt de bouten losdraaien en dan de klep wat losnemen van het motorblok. Je kunt hiertussen een plaatje aanbrengen en de bouten weer aandraaien. Scheelt een hoop rook en geen problemen met de roetmeting tijdens de apk keuring.

conradus 50

17 jaar

Snelweg op, laag in de toeren beginnen en dan flink doortrekken in de versnelling. Paar keer herhalen totdat roetuitstoot zichtbaar verminderd. De importeur schrijft dit ook voor!

Harald1980 0
badge

17 jaar

of ff aan het infuus en dan roetmeten....

arie549 0
badge

17 jaar

Ik kreeg met dichte EGR nog een compliment bij de APK vanwege de roetmeting. Ik kneep 'm eerlijk gezegd wel een beetje want de auto had al een paar maanden alleen maar dagelijks korte ritjes van een paar kilometer gereden.

Nico8119 0

17 jaar

Ik heb helemaal geen roetmeting gehad tijdens de laatste apk. Volgens mij zag de monteur het plaatje zitten en besloot die maar geen roetmeting te doen omdat dat niet veel op zou leveren. Heb de roetmeting zelfs niet hoeven te betalen.

conradus 50

17 jaar

Hoi Conradus, dan heeft het bedrijf die de APK heeft uitgevoerd geluk gehad, want ondanks het plaatje zijn er toch auto`s met een veel tehoge K.
Wat ook wel eens helpt is alvorens te roeten de vacuumslang van de EGR los te nemen (alleen bij auto`s zonder plaatje), hierdoor gaat wel het gloeilampje knipperen maar gaat weer uit na aansluiten van de vacuumslang.
De methode van Harald + het losnemen van de vacuumslang heeft voor mij ook nog altijd een positief resultaat opgelevert.......)

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

bij ons meten we alleen nog roet, op aanvraag van de steekproefcontroleur ( dit is WEL verplicht), en in oudere gevallen, met een conventionele pomp of bij probleemgevallen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

deze auto`s meet ik altijd, zonder proefrit zitten ze zelfs boven de 10

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

en dan?

proefrijden en flink doortrekken, veel roet op dat moment in het milieu want hij brandt ff lekker schoon..dan komt ie probleemloos door de roetmeting en met 3 weken is ie weer bij af..

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=hellbat]bij ons meten we alleen nog roet, op aanvraag van de steekproefcontroleur ( dit is WEL verplicht), en in oudere gevallen, met een conventionele pomp of bij probleemgevallen.

Groeten Marcel[/quote]
ik ook
en als ie dan niet goed is heeft iemand een probleem
de controleur
is gemeten was goed
toen gekeurd
auto heeft proefrit gemaakt en 1 uur stil gestaan
is voor hk weer op de brug gereden
dus de auto wordt bij een steek proef NIET meer in de aangeboden situatie gekeurd
staat in apk bijbel
dus een hk is anders als de 1e en dus is een proefrit nodig voor de meting
moet je alleeen hopen dat ie niet een paar slechte verstuivers heeft
maar meestal gaat dit goed

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=arie549]en dan?

proefrijden en flink doortrekken, veel roet op dat moment in het milieu want hij brandt ff lekker schoon..dan komt ie probleemloos door de roetmeting en met 3 weken is ie weer bij af..[/quote]
Helemaal mee eens Arie, ze krijgen het zoals ze willen. En ik wil ff zeker weten dat die onder de 3 komt......)

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

oke bedankt voor de tips
hij is nu goed door de apk gekomen plaatje op egr klep zat er al op dus heb ik eerst nieuwe diesel getankt v power en een bus je toevoeging voor de verstuivers en injectors een half uur gereden met hoge toeren en gelijk naar keuring station gereeden en gelijk herkeurd en nu was alles goed mijn dank aan u allemaal

jangenoegen 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.