close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: versleten fusekogel L/O voor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 GLX HB

Hallo, mijn fusekogel links-- voor-- onder, heeft te veel speling en moet vevangen worden.
Is het mogelijk om de fuse kogel er uit te persen ( ik kan beschikken over proff pers apperatuur ) of moet de gehele draagarm vervangen worden.
Weet iemand nog nuttige tips voordat ik aan deze klus begin.

Bijvoorbaat hartelijk dank

Geplaatst door

desnorre (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Lorenz,
De onderste fuseekogel is niet appart te krijgen en moet kompleet met onderste draagarm worden vervangen. Ik weet niet meer of die toen compleet was met de lagerbussen en anders moet je die ook mee bestellen en er in perssen.
Gr. Theo

ford-12 0

13 jaar

Fuseekogel is wel los te koop...kost ongeveer €32,=

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Bedankt voor jullie reactie,

Om de fuseekogel uit en de nieuwe er weer in te persen moet ik de draagarm uitbouwen.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten bij het uitbouwen en inbouwen van de draagarm?

Bijvoorbaat hartelijk dank.

desnorre 0

13 jaar

In principe zou je de hele draagarm moeten vervangen maar er zijn inderdaad losse kogels tekoop. Maarja, als Mazda de arm niet gemaakt heeft om de kogel te vervangen... Kijk eens op de Duitse Ebay of je een goedkope draagarm kunt kopen. Scheelt je een hoop werk voor een paar tientjes. Zo lang zal de auto niet meer mee gaan. Ik had bij mijn 323 hetzelfde. Daar heeft men toen een draagarm van de 'sloop' onder gemonteerd.

Als je het zelf doet: Ik zou de bouten eerst schoon borstelen, inspuiten met kruipolie en een dagje laten inwerken. Als ik mijn 323 bekijk dan lijkt het mij geen extreem moeilijke klus. Na afloop wellicht laten uitlijnen.

Nico8119 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.