Ik heb reeds de bougie kabels en de bougies vervangen en toch trekt de auto nog steeds onregelmatig op, als ik gas geef dan is de accelratie niet vloeiend, wat kan het probleem zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlaatgaswaarde in orde? benzinefilter /pompdruk ?? automaat of handbak ?
Hallo patrick, ik durf niet te zeggen of de uitlaat waarde in orde is, boven de 4.000 toeren gaat ie als een speer, dus er moet volgens mij iets zijn met de afstelling, maar ik hoor dat ie dat zelf regelt, is dat zo? het is overgens een handbak, maar de motor die er nu in zit kan wel van een automaat afkomstig zijn, maar dat weet ik niet zeker. hij is er kaal in gezet dus zonder enige sensoren of iets dergelijks, die zijn allemaal over gezet van het oude blok
18 jaar
Dus er is een andere motor ingegaan ?? wat was de reden daarvoor dan ??
De vorrige motor is kapot gegaan tijdens het rijden, er is een drijfstang door het onderblok gegaan, ik heb de oude motor nog niet goed kunnen bekijken maar dat is waarom er een nieuwe motor in is geplaatst.
de oude motor had 255 dkm gelopen en is altijd goed in onderhoud geweest bij de dealer, maar toen ik de auto kreeg moest er toch direct de kleppendeksel pakking vervangen worden, want daar was schijnbaar niet na gekeken terwijl dit een kwaal is van deze motor.
18 jaar
Klepdeksel pakkingen gaan inderdaad vaak lek ,meestal rondom de bougie gaten.
als het met de vorige motor geen probleem was,dan 1 + 1 =2
lijkt mij toch verstandig om een naar de uitlaat gas waarde te kijken ook op toeren en eventueel foutcodes uit laten lezen ,kan zijn dat er een stekker verkeerd zit,kabelbreuk of toch ergens een sensor niet goed is .
En is deze motor ingebouwd bij de dealer ?? garantie ??
Hallo patrick, ik ben onderhand iets verder met het probleem, de uitlaatgas waarde is goed bij stationals alswel bij 3000 toeren. het gaat nu dus echt over inhouden en stotteren maar bij voorzichtig gas geven is het probleem minder en boven de 4000 toeren is het vrijwel weg.
NU is het zo dat en techneuten zijn die zeggen dat het aan de stroonverdeler ligt en er zijn techeuten die roepen dat het de vris kleppen zijn, maar als het aan de stroomverdeler ligt dan zou het bij een koude motor ook slecht moeten zijn, mar dat is niet het geval, dan loopt ie helemaal goed.
heb jij hier evt. een antwoord op? graag een reactie!
18 jaar
Ik neem aan dat je ook naar de lambda waarde gekeken hebt?
Wat betreft de vris kleppen,deze komen normaal pas in werking bij hogere toeren.
Heb je de auto al uit laten lezen bij een dealer ?
Je kan eventueel,indien mogelijk,proberen om de oude stroom verdeler te monteren,dus compleet.
Hallo Patrick, ja de lambda waarde is ook goed, wat die vris kleppen betreft, daar heb ik een tabel van gezien,
Toeren 0-3250 3250-4250 4250-6250 6250-7500
Klep #1 Dicht Open Open Dicht
Klep #2 Dicht Dicht Open Dicht
Bij het uitlezen gaf hij code 05
de oude stroomverdeler zit er momenteel op, de auto staat momenteel bij het bedrijf waar de motor vandaan komt, en deze gaan een ander inlaat spruitstuk er op zetten om te kijken of het daar mischien aan ligt, vrijdag weet ik meer dan meld ik me wel.
18 jaar
Inlaatspruitstuk wisselen? Lijkt me niet nodig aangezien je de vris kleppen kunt controleren met behulp van je tabel.
Foutcode 05 dat betekent ??
We wachten af..
foutcode 05= pingelsensor (geen of verkeerd signaal) stekkerverbinding controleren en of sensor doormeten (stekker los ca. 560kohm).
Hallo jack, waar zit de pingelsensor?
het is dus zo dat de auto koud goed loopt en warm boven de 4000 toeren ook, het is een xedos 9 2.5 v6. ik hoor verschillende verhalen over vris kleppen en ontstekings modules, maar tot op heden nog geen resultaat. zoals je hebt kunnen lezen wordt momenteel de inlaat vervangen en weet ik vrijdag middag meer.
Ik houdt jou en patrick op de hoogte van de ontwikkelingen, groeten robert.
18 jaar
Hallo Jack en Patrick, we zijn er uit!
het inlaatspruitstuk is compleet vervangen en daarmee ook de vris kleppen, ik heb me laten vertellen dat de inlaat niet genoeg druk leverde ( moet rond de 4 bar zijn en was 3.2), maar nogmaals dit is wat ze gezegt hebben. Wat ook problemen opleverde was de bougie kabels die welliswaar nieuw zijn maar niet van het goede soort (voorste doppen waren +/- 3cm te kort), en deze waren notabene door de dealer geinstaleerd!! Die kabels gaan dus terug.
Ook is er een nieuw brandstof filter gemonteerd, de oude zat vol met troep.
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik ben in ieder geval tevreden, groeten robert.
18 jaar
Fijn om te horen dat het opgelost is,dank voor je reactie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Xedos of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar