Deze 208 is plotseling enorm gaan roken. Het is een witte rook, dus zeker de olie die verbrand wordt. De motor heeft 170.000km en er is geen sprake van vermogenverlies.
Kan hij egens olie opzuigen langs één of andere weg, of is het misschien een olieschraapveer die gebroken is?
Wie weet hier meer over?
Groeten,
Kris.
Geplaatst door Kris Steenhaut (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
gsm3845 (0) PRO, 19 jaar geleden
Koppakking defect bij olie kanaal eerste cylinder.
dupl-u-8877-5dd1487217289+Atze (0), 19 jaar geleden
Eens met GSM. Zeer waarschijnlijk ook olie in het koelstofreservoir.
sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden
witte rook duidde toch op water/koelvloeistof?
Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden
Klopt Sjaak, wit is water, olie is blauw. Lekke koppakking komt vaker voor.
mb-man (0) PRO, 19 jaar geleden
koppakking ( weet wel een adresje voor je om het te maken )
theo11333 (0), 19 jaar geleden
dat adresje weten we allemaal wel dennis
Kris Steenhaut (0) PRO, 19 jaar geleden
Het is inderdaad de koppakking, moeten de cilinderkopbouten vervangen worden? Kent iemand de aanhaalmomenten van de bouten?
wqjk45 (0), 19 jaar geleden
Witte rook???????? al een nieuwe paus?
hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden
Jawohl und noch Deutscher auch.