close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: 220 CDI start probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Ik heb een probleem met een 220CDI (1998) 202.193. De auto geeft problemen met starten, koude of warme start geeft beide een probleem. Het volgende is reeds vervangen:
4 nieuwe slangen en "O" ringen dit door lekkage, hogedruk inspuit pomp was ook defect. Nu wederom een probleem met starten, op dit moment zie ik geen lucht meer in de leidingen en heb getest dat de spanning op de verstuivers niet een constante puls heeft. Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken. Probleem is de auto staat in St Maarten (Nederlandse Antillen) en weinig to geen onderdelen zijn beschikbaar tenzij uit Nederland besteld.
Alvast bedankt.

Geplaatst door

VOBRID (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Typisch voor een warme cdi motor die niet aanslaat is een inwendig lekkende injector.
Dit is gemakkellijk te controleren.
-Overloopleiding afkoppelen .
-overloopleiding achteraan afklemmen
-motor starten (evt. laten draaien) en kijken of er een injector bij is die opvallend meer brandstof uitspuwd.

peter13 0
badge

15 jaar

[quote=peter13]Typisch voor een warme cdi motor die niet aanslaat is een inwendig lekkende injector.
Dit is gemakkellijk te controleren.
-Overloopleiding afkoppelen .
-overloopleiding achteraan afklemmen
-motor starten (evt. laten draaien) en kijken of er een injector bij is die opvallend meer brandstof uitspuwd.[/quote]
Hallo Peter,
Volledig mee eens maar de auto start niet koud of warm en ik heb soms geen puls op de injector.
Als er geen puls is op de injector zal de auto echter niet starten, ik probeer te achterhalen wat onderdeel invloed kan hebben op de pulserende spanning op de injector.

Paul

VOBRID 0
badge

15 jaar

Oeps.
Verkeerd begrepen dan.
Bedrading injectoren komt volgens mij rechtstreeks van de motorstuurdoos.
Sorry.

peter13 0
badge

15 jaar

Ik het volgende getest, als ik de auto probeer te starten met starting fluid dan start de auto meestal direct. Inmiddels de verstuivers getest en zie geen lekkage of verlies van diesel. Heeft iemand enige idee waar ik dit moet zoeken?
Alvast bedankt!
Paul

VOBRID 0
badge

15 jaar

Als de motor onmiddellijk start met "start fluid" , moet je het toch wel gaan zoeken in de brandstofkringloop.
Is de test met vulbuisjes op de injectoren reeds gebeurd bij de wagen?
Of het dichtingsringetje op het drukregelventiel op de rail , dat scheurt ook regelmatig.
Dat van die pulsen op de injectoren , daar hebben wij nog nooit problemen met gehad.
m.v.g. peter

peter13 0
badge

15 jaar

Free Stay!

Ok deze auto moet zo snel mogelijk weer rijden, wie van deze board heeft zin om 3-4 dagen (alles betaald) naar St Maarten te komen om deze auto terug op de weg te krijgen?
We hebben geen onderdelen en computers om de auto te resetten maar wel is een een computer aanwezig om de auto uit te lezen en te restten.
Laat het me zo snel mogelijk weten!
Groet,
Paul

VOBRID 0
badge

15 jaar

In Oranjestad zit een Mercedes dealer, Garage Centraal Aruba N.V.

Street: Sabana Blanco z/n
City: Oranjestad
Phone Number: (297) 522 6200

Kan die niets voor je doen?


mvg,
Hans.

Hans4040 1320
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.