Ik heb een probleem met een 220CDI (1998) 202.193. De auto geeft problemen met starten, koude of warme start geeft beide een probleem. Het volgende is reeds vervangen:
4 nieuwe slangen en "O" ringen dit door lekkage, hogedruk inspuit pomp was ook defect. Nu wederom een probleem met starten, op dit moment zie ik geen lucht meer in de leidingen en heb getest dat de spanning op de verstuivers niet een constante puls heeft. Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken. Probleem is de auto staat in St Maarten (Nederlandse Antillen) en weinig to geen onderdelen zijn beschikbaar tenzij uit Nederland besteld.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Typisch voor een warme cdi motor die niet aanslaat is een inwendig lekkende injector.
Dit is gemakkellijk te controleren.
-Overloopleiding afkoppelen .
-overloopleiding achteraan afklemmen
-motor starten (evt. laten draaien) en kijken of er een injector bij is die opvallend meer brandstof uitspuwd.
[quote=peter13]Typisch voor een warme cdi motor die niet aanslaat is een inwendig lekkende injector.
Dit is gemakkellijk te controleren.
-Overloopleiding afkoppelen .
-overloopleiding achteraan afklemmen
-motor starten (evt. laten draaien) en kijken of er een injector bij is die opvallend meer brandstof uitspuwd.[/quote]
Hallo Peter,
Volledig mee eens maar de auto start niet koud of warm en ik heb soms geen puls op de injector.
Als er geen puls is op de injector zal de auto echter niet starten, ik probeer te achterhalen wat onderdeel invloed kan hebben op de pulserende spanning op de injector.
Paul
Oeps.
Verkeerd begrepen dan.
Bedrading injectoren komt volgens mij rechtstreeks van de motorstuurdoos.
Sorry.
Ik het volgende getest, als ik de auto probeer te starten met starting fluid dan start de auto meestal direct. Inmiddels de verstuivers getest en zie geen lekkage of verlies van diesel. Heeft iemand enige idee waar ik dit moet zoeken?
Alvast bedankt!
Paul
Als de motor onmiddellijk start met "start fluid" , moet je het toch wel gaan zoeken in de brandstofkringloop.
Is de test met vulbuisjes op de injectoren reeds gebeurd bij de wagen?
Of het dichtingsringetje op het drukregelventiel op de rail , dat scheurt ook regelmatig.
Dat van die pulsen op de injectoren , daar hebben wij nog nooit problemen met gehad.
m.v.g. peter
Free Stay!
Ok deze auto moet zo snel mogelijk weer rijden, wie van deze board heeft zin om 3-4 dagen (alles betaald) naar St Maarten te komen om deze auto terug op de weg te krijgen?
We hebben geen onderdelen en computers om de auto te resetten maar wel is een een computer aanwezig om de auto uit te lezen en te restten.
Laat het me zo snel mogelijk weten!
Groet,
Paul
In Oranjestad zit een Mercedes dealer, Garage Centraal Aruba N.V.
Street: Sabana Blanco z/n
City: Oranjestad
Phone Number: (297) 522 6200
Kan die niets voor je doen?
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar