Mercedes-Benz 230 CE: 230 CE: stationair toerental en gordelaangever

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300

Beste mensen,

Sinds kort heb ik een mercedes 230 CE (automaat) van 1988. Nu zijn er echter een paar zaken waarover ik graag jullie mening wil weten.
Ten eerste: De motor draait zeer mooi (de wagen heeft dan ook slechts 65.000 km),
maar als de motor draait in de stand Neutraal (van de autom. versnellingsbak) dan zie (met geopende motorkap weliswaar) je de motor wat horten en stoten (of trillen) en dat voel je ook een beetje in het interieur. In de stand Parking (P) heeft de wagen dat euvel dan weer veel minder of zelfs niet. De garage (van Mercedes) zei me dat de ontsteking moet vernieuwd worden (hiermee bedoelen ze de bougies, bougiekabels, ontstoorders en verdelerkap). Ik heb echter de bougies bekeken en die zien er ok uit. Dus voor ik alles ga vernieuwen wil ik eerst eens weten of hier iemand dit kan bevestigen of misschien weerleggen...

Dan is er nog een volgend probleem, namelijk de rechtse gordelaangever die stuk is. Nu wil ik graag weten hoe ik de arm (en het mechanisme) kan vervangen? Hoe maak ik de binnenbekleding los? Is dit allemaal zelf te doen?

Dank bij voorbaat
Tim

GravenTim

Geplaatst door GravenTim (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

in je deurpost zitten twee schakelaars. bovenste is voor binnenverlichting, onderste voor gordelaanryker.kyk of de schakelaar nog stroom door geeft.demonteren achter zetel met twee klemmen'. rugleuningeruit halen.[twee m6 schroeven] schroefjes by slot eruit halen.rubber eruit halen. paneelschroeven eruit halen. paneel uitnemen.maar controleer eerst de zekering en het schakellaartje. desnoods even de schakelaars even omwisselen. succes martin

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

motoren zyn gevoelig voor juiste afstelling.kyk of de verdeelkap en de rotor niet verbrandt zyn aan de binnenkant. bougiekabels kun je s,avonds zien of ze niet lekken door er met lopende motor met bloemenspuit overheen te nevelen. zieje blauwe vonkjes dan zyn de kabels lek

GravenTim (0), 18 jaar geleden

Bedankt alvast voor de tips.
Ik ga eerst deze zaken eens controleren.

Groetjes
Tim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.