Hey iedereen,
Ik heb het volgende probleem met mijn mercedes 230 CE: De wagen heeft een olieverbruik van ongeveer 1.5 liter per 1000 km. Dit lijkt mij toch aan de hoge kant.
Ik heb de wagen gekocht van de eerste eigenares (een dame van 79). De wagen heeft nu 66.000 km (62.000 toen ik hem kocht) en er is een volledig onderhoudsboekje bij de wagen (elke 10.000km op onderhoud bij een officiële Mercedes verdeler). Daarom vind ik dit hoge olieverbruik zeer vreemd.
Er komt wel een beetje blauwe rook uit de uitlaat bij hevig gasgeven, maar dit is slechts minimaal. Nu is mijn vraag: Is dit de koppakking, (het koelwater is helder)zijn het de zuigerveren of de klepgeleiders (of iets anders)?? Of kan ik best gewoon de compressie laten meten (weet ik dan meer?) Wat zou er kunnen gebeuren als ik er zo mee blijf rondrijden? (ik wil de wagen toch het liefst perfect in orde hebben, maar als er erg hoge kosten aan zijn ...?)
Dank bij voorbaat
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kleprubbers vervangen. Inherent aan de leeftijd en lage km stand. Kan zonder de kop te verwijderen.
Bedankt voor je reactie !
Kleprubbers zullen vervangen worden...
Groetjes
Tim
18 jaar
het zal idd aan de klepseals liggen die hard zijn geworden
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar